اَه، گوشی شیائومیم چقدر هنگ می‌کنه، سرعت گوشیم خیلی اُمده پایین چیکار کنم؟ اصلا انگار گوشیم اشتباه عمل می‌کنه! گامالوپ می‌خوام گوشی رو بفروشم چیکار کنم؟ خب پاسخ تمام این سوالات ریست گوشی شیائومی است، اما چگونه گوشی شیائومی را ریست کنیم؟

فهرست محتوا

5 مورد
  1. 1_ ریست گوشی شیائومی از طریق منوی تنظیمات
  2. 2_ریست گوشی شیائومی با دکمه پاور یا روش Wipe Data Xiaomi
  3. 3_ *#*#7780#*#* کد مخفی ریست فکتوری گوشی Xiaomi
  4. کی به ریست فکتوری گوشی شیائومی نیاز داریم؟
  5. ریست فکتوری گوشی شیائومی چگونه است؟

در این محتوا در بلاگ گامالوپ سراغ بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری گوشی شیائومی می‌رویم. در ادامه 3 روش برای ریست فکتوری که بسیار آسان هستند به همراه تصویر برای شما آماده شده است.

روش اول ریست از طریق منوی تنظیمات، روش دوم ریست از طریق دکمه پاور و در روش سوم کد مخفی ریست گوشی شیائومی را برای شما آماده کرده‌ایم.

البته سوال چه زمانی به ریست فکتوری گوشی شیائومی نیاز داریم؟ هم پاسخ داده‌ایم. بعد از خواندن روش‌ها این قسمت را بخوانید، شاید نیاز به ریست نداشته باشید.

با خواندن این تا محتوا انتها از شَر هنگ، سرعت کم گوشی یا اعصاب خوردی خود خلاص شوید!

قبل از خواندن این 3 روش این دو نکته مهم را فراموش نکنید، اول: حتما از اطلاعات کاربردی خود پشتیبان گیری کنید. دوم: اطلاعات حساب جیمیل،الگو یا پین امنیتی و رمز حساب mi خود را حتما به یاد داشته باشید.

1_ ریست گوشی شیائومی از طریق منوی تنظیمات

1_ ابتدا وارد تنظیمات یا Settings شوید.

2_سپس وارد درباره دستگاه یا گوشی یا به انگلیسی About Phone یا گاهی منوی تنظیمات اضافی Additional Settings وارد شوید.

3_در بخش درباره تلفن وارد گزینه بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا Factory Reset را لمس کنید.

4_گزینه “پاک سازی همه داده‌ها” یا “Reset All Data” یا Erase all data فشار دهید.

5_الگو یا پین که قبلا تعیین کرده‌اید را وارد کنید.

اخطار: تمامی اطلاعات اعم از حساب‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و ویدیوها، برنامه‌ها، نسخه‌های پشتیبان، داده‌های کارت SD و سایر موارد دستگاه پاک می‌شوند.

6_بعد از وارد کردن پین وارد صفحه‌ای می‌شوید که از داده‌های خود در فضای ابری xiaomi خود ذخیره کنید یا باز نشانی به تنظیمات کارخانه یا Factory Reset را انجام دهید. این آخرین اخطار است و اگر پشتیبان گیری نیاز دارید گزینه Back up را فشار دهید.

7_جهت افزایش امنیت در گوشی‌های شیائومی معمولا از شما رمز حساب شیائومی (حساب Mi) نیاز است. بعد از رد شدن از این مرحله البته اگر حساب شیائومی داشته باشید ریست فکتوری شیائومی انجام می‌شود.

8_تبریک، بعد از چند دقیقه گوشی شما به تنظیمات حالت کارخانه و زمان خرید بازگشته است.

ریست گوشی شیائومی به صورت تصویری در گوشی‌های فارسی و انگلیسی
ریست گوشی شیائومی به صورت تصویری در گوشی‌های فارسی و انگلیسی

سوالات متداول ریست گوشی شیائومی

آیا تمامی اطلاعات پاک می‌شوند و غیر قابل بازگشت هستند؟

بله تمامی اطلاعات شما پاک می‌شوند اما اگر از آنها پشتیبان گیری کرده‌اید می‌توانید وارد حساب Mi خود شوید و اطلاعات را بازیابی کنید.

اطلاعات حافظه رم یا sd خارجی هم پاک می‌شود؟

شیائومی اشاره به این مورد کرده است که اطلاعات sd هم پاک می‌شود اما معمولا این اتفاق نمی‌افتد. اما بهتر است قبل از بازگشت به کارخانه گوشی شیائومی حافظه SD خود را خارج کنید.

آیا ریست فکتوری اکانت Mi را پاک می‌کند؟

خیر حساب Mi account بعد از ریست فکتوری پاک نمی‌شود. بعد از ریست فکتوری جهت افزایش امنیت گوشی شیائومی اطلاعات آن را می‌خواهد.

چرا گوشی به وای فای وصل نمی‌شود؟ هر چیزی علت و راه‌حلی دارد راه حل وصل نشدن گوشی به وای فای در مقاله علت وصل نشدن گوشی به وای فای پاسخ داده شد. در این محتوا علت وصل نشدن گوشی شیائومی و سامسونگ به وای فای هم وجود دارد.

2_ریست گوشی شیائومی با دکمه پاور یا روش Wipe Data Xiaomi

این روش در زمانی که گوشی شما روشن نمی‌شود، کاربرد دارد. البته باید بدانید که اگر قبلا اکانت جیمیل در گوشی شیائومی ساختید احتمالا نیاز به وارد کردن جمیل و رمز آن دارید.

1_ابتدا گوشی خود را به طور کامل خاموش کنید.

2_سپس دکمه پاور (قفل یا خاموش روشن گوشی) و دکمه صدا (کم و زیاد کردن صدای گوشی) را همزمان به مدت 10 ثانیه فشار دهید، یک لرزش احساس می‌کنید.

3_بعد از مشاهده نماد شیائومی در تصویر گوشی دست خود را از دکمه پاور برداشته و برای وارد شدن به تنظیمات بوت، انگشت خود را روی دکمه افزایش صدا فشار دهید. نکته: در برخی از گوشی ها نماد اندروید بعد از این مرحله نمایش داده می‌شود، بعد از دیدن این نماد دوباره دکمه پاور را فشار دهید.

4_در حالت ریکاوری به کمک دکمه تنظیم صدا گزینه Wipe data یا Factory reset یا حتی Wipe All Data پیدا و با دکمه پاور یا Power انتخاب کنید.

5_برای پاکسازی کل داده‌ها Confirm یا Yes یا Delete all User شایدم گزینه Wipe All Data را انتخاب کنید.

6_ برای تکمیل عمکلیات گزینه Reboot System Now را لمس کنید تا ریبوت دستگاه تکمیل شود.

معنی wipe data یا Hard Reset در گوشی شیائومی همان ریست فکتوری است. اما این گزینه زمانی که مشکلات حاد نرم افزاری دارید یا کاملا رمز امنیتی گوشی را از یاد بردید کاربرد دارد.

کپشن عکس:ریست گوشی شیائومی با دکمه پاور یا روش Wipe Data Xiaomi

ریست گوشی سامسونگ چگونه است؟ در مقاله ۴ راهکار اصلی برای ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده پاسخ این سوال را متوجه می‌شوید.

3_ *#*#7780#*#* کد مخفی ریست فکتوری گوشی Xiaomi

وارد برنامه تلفن گوشی شوید و در بخش شماره گیری کد *#*#7780#*#* را شماره‌گیری کنید.

بعد از تماس با این کد گوشی شما ریست و به تنظیمات اولیه کارخانه شیائومی باز می‌گردد.

کی به ریست فکتوری گوشی شیائومی نیاز داریم؟

فروش گوشی موبایل: زمانی که به فکر فروش گوشی خود هستید، باید ریست فکتوری شیائومی را انجام دهید. چون هر دیتا در فضای گوشی شاید برای شما دردسر درست کند.

ویروسی شدن گوشی: اگر گوشی شیائومی ویروسی شده و عملکرد درستی ندارد بازگشت به کارخانه مفید است. چون بازگشت به کارخانه تمامی برنامه و ویروس های مخرب را از گوشی شما پاک می‌کند.

در آخر عملکرد نادرست گوشی: یکی از راهکار ساده حل کردن هنگ کردن، خاموش شدن گوشی یا حتی عملکرد خودکار گوشی شیائومی، بازگشت به کارخانه است.

به دلیل اُپن سورس بودن اندروید احتمال باگ‌های نرم افزاری بسیار زیاد است. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند، هر چند وقت یک با بازگشت به کارخانه انجام دهید.

چون بعد از ریست فکتوری شیائومی، انگار گوشی شما تازه متولد شده و پرسرعت‌تر است. مزایای ریست فکتوری شیائومی چیست؟ برخی از مزایای ریست فکتوری به شرح زیر است.

  • برطرف کردن مشکلات نرم افزاری
  • برطرف کردن کندی سرعت گوشی شیائومی
  • عدم آسیب زدن به سیستم عامل
  • سرعت حذف بالا اطلاعات در هنگام فروش گوشی
  • حذف فایل‌های بلا استفاده و مخرب

ریست فکتوری باعث خلق یک گوشی نو که تنظیمات اولیه کارخانه را دارد و انگار تازه شروع به کار می‌کند.

ریست فکتوری گوشی شیائومی چگونه است؟

3 روش کاربردی و آسان برای ریست فکتوری گوشی شیائومی از طریق تنظیمات، ریست به کمک دکمه پاور و کد مخفی وجود دارد. در این محتوا روش ریست فکتوری گوشی شیائومی را یاد گرفته‌اید. و پاسخ سوال کی به ریست فکتوری گوشی شیائومی نیاز داریم هم دانستید.
آیا باز هم سوالی در ذهن شما وجود دارد؟ خب سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید تا پاسخ بگیرید!

گامالوپ فروشگاهی برای عاشقان بازی و مرجعی برای فروش کنسول پلی استیشن، اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است.

کارشناسان گامالوپ 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته شما را پشتیبانی می‌کنند تا بهترین لحظات بازی را تجربه کنید. برای استعلام قیمت دقیق PS5 و PS4 و مشاوره تخصص و رایگان از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید.