بر اساس گزارش سازمان NPD تنها در چهار ماه عرضه کنسول نسل نهم سونی سریع‌ترین میزان فروش را در تاریخ ایالات متحده آمریکا داشته است! اما نتیجه 2 انتقاد یعنی اندازه بزرگ و حافظه داخلی کم برای پلی استیشن 5 باعث خلق پلی استیشن 5 اسلیم شد! اما تفاوت پلی استیشن ۵ اسلیم و فت چیست؟ کدام کنسول ارزش خرید بیشتری دارد؟

فهرست محتوا

4 مورد
  1. مقایسه طراحی و اندازه پلی استیشن 5 اسلیم و فت
  2. مقایسه مشخصات فنی PS5 Slim و PS5 Standard
  3. کدام پلی استیشن 5 خرید به‌صرفه‌تری است؟
  4. نقطه پایانی مقایسه کنسول نسل نهمی

خب این محتوا در بلاگ گامالوپ برای پاسخ به همین سوالات است. در ادامه به بررسی تفاوت ps5 با ps5 slim می‌پردازیم. ما این کنسول را از لحاظ قیمت، ابعاد و طراحی، مشخصات فنی و قابلیت جدید کنسول اسلیم مقایسه می‌کنیم.

تا انتها این محتوا را بخوانید تا انتخاب درستی داشته باشید. انتخاب منطقی و درست با خواندن فرق ps5 با ps5 slim بدست می‌آید.

مقایسه طراحی و اندازه پلی استیشن 5 اسلیم و فت

یکی از تفاوت‌های اصلی نسخه استاندارد و اسلیم تغییر در ابعاد پلی استیشن اسلیم است. به اندازه بزرگ بدنه پلی استیشن 5 کمپانی سونی انتقاد زیادی وارد شده است. اما کنسول نسل نهمی اسلیم سونی با حافظه بیشتر، وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تر کاربری راحت‌تری دارد.

در ادامه به بررسی ابعادی پلی استیشن دیجیتالی دیسک خور استاندارد و اسلیم می‌رویم.

پلی استیشن 5 استاندارد دیسک خور 390 میلی‌متر عرض، 104 میلی‌متر طول و 260 میلی متر عمق یا ضخامت دارد. این درحالی است که PS5 Slim دیسک خور در عرض 358mm، طول 216mm و عمق 96mm دارد.

ابعاد PS5 Standard دیجیتال در عرض 390، طول 260 و ضخامت یا عمق 92 میلی‌متری است. در مقابل Playstation 5 Slim اندازه عرض 358، طول 216 و عمق 80 میلی‌متری دارد.

تفاوت PS5 Slim و PS5 Standard از لحاظ وزن و ابعاد

با توجه به بلاگ پلی استیشن سونی، پلی استیشن نسل نهمی اسلیم حدود 30% کوچک‌تر از حالت استاندارد است.

راجع‌به وزن هم باید بگوییم، وزن مدل دیسک خور 4.5 کیلوگرم و نسخه اسلیم 3.2 کیلوگرم است. وزن نسخه دیجیتال استاندارد هم 3.9 کیلوگرم است درحال که دیجیتال اسلیم 2.6 کیلوگرم است.

نسخه اسلیم دیسک خور 18% سبک‌تر و نسخه اسلیم دیجیتال 24% سبک‌تر از حالت استاندارد Playstation 5 است.

جالب است بدانید که PS5 Slim حدود 30% صدای کمتر نسبت به مدل عادی تولید می‌کند.

خرید پلی استیشن انتخابی بین قیمت و قابلیت است. اما این خرید نکاتی دارد که حتما در مقاله راهنمای خرید پلی استیشن بخوانید.

ریز نکاتی برای تفاوت طراحی دو کنسول PS5

پلی استیشن اسلیم چهار تیکه است و دو تیکه بالایی براق و دو تیکه پایینی مات هستند. دلیل وجود 4 کاور جدا دیسک جدا شونده در PS5 اسلیم است اما پلی استیشن فت دو تیکه است و دو کاور اصلی دارد.

مدل اسلیم استند مخصوص قرار گرفتن در سطح افقی دارد اما برای استفاده عمودی باید نگهدارنده 30 دلاری را جداگانه تهیه کنید.

طراحی خاص و زیباتر در پلی استیشن 5 اسلیم

مقایسه مشخصات فنی PS5 Slim و PS5 Standard

عمده تمرکز شرکت سونی روی کاهش ابعاد و وزن مدل اسلیم است. در مقایسه مشخصات فنی پلی استیشن اسلیم و استاندارد تنها تفاوت در استفاده درایور نوری جدا شونده و حافظه بیشتر است.

کارت گرافیک Playstation 5 Slim از شتاب گیری رهگیری پرتو استفاده می‌کند که محاسبات کنسول نوری را سریع‌تر می‌کند. Ray Tracing نقش مهمی برای ایجاد نور پردازی واقعی جلوه‌های بازی ویدیویی دارد، این یعنی با پلی استیشن 5 اسلیم بازی‌ها واقعی‌تر هستند.

مقایسه مشخصات فنی PS5 Slim و PS5 Standard

ترافلاپس دو کنسول هم تفاوت کمی دارند و ترافلاپس کنسول 5 اسلیم بیشتر است. ترافلاپس معیاری برای اندازه‌گیری توان محاسباتی و سنجش کارایی دستگاه‌های دارای پردازنده و پردازشگر گرافیکی است.

بازی‌های پلی استیشن را بدون هیچ‌مشکلی با خرید اکانت قانونی ps5 تجربه کنید.

حافظه داخلی 200 گیگ بیشتر در پلی استیشن اسلیم

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نسل نهم (پلی استیشن 5) حافظه داخلی بود. حافظه داخلی کنسول 5 استاندارد 825 گیگابایت ssd است اما حافظه کنسول اسلیم 1 ترابایت است.

دو مدل استاندارد و اسلیم ps5 از سرعت حافظه یکسانی برخوردار هستند اما حافظه داخلی مدل اسلیم حدود 200 گیگابایت بیشتر در اختیار کاربر است.

دیگر تفاوت حافظه در اختیار گیمر است در پلی استیشن 5، 664 گیگابایت و در اسلیم تمام 825 گیگابایت در اختیار گیمیر است. البته اگر میزان حافظه برای شما کم است با استفاده از حافظه خارجی M.2 فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

فرق پلی استیشن ۵ اسلیم و فت ار لحاظ حافظه داخلی

قابلیت تبدیل کنسول دیجیتال به دیسک خور در مدل اسلیم

مدل اسلیم درایو نوری بلوری Ultra-HD جدا شونده دارد. کاربران با بازکردن کاور جلویی پایین کنسول را باز و درایور نوری را متصل می‌کنند. و یک دیسک 80 دلاری را خرید و این کنسول دیجیتالی را با دیسک استفاده کنند.

قابلیت تبدیل کنسول دیجیتال به دیسک خور در مدل اسلیم

کدام پلی استیشن 5 خرید به‌صرفه‌تری است؟

پلی استیشن 5 دیسک خور اسلیم و عادی هر دو با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود. اما پلی استیشن 5 دیجیتال اسلیم با 50 دلار افزایش قیمت به نسبت نسخه دیجیتال مدل عادی 449 دلار عرضه می‌شود.

البته اگر قصد خرید دیسک جدا برای اسلیم دیجیتال هستید باید 80 دلار بپردازید. و در این حالت مجموع سبد خرید شما از قیمت پایه پلی استیشن دیسک خور اسلیم بیشتر می‌شود.

کدام پلی استیشن 5 خرید به‌صرفه‌تری است؟

اگر قصد خرید کنسول نسل نهم را دارید، مدلی اسلیم گزینه به‌صرفه‌تری به نسبت مدل معمولی دارد. اما اگر همین حالا نسل 5 را دارید بهتر است از خرید مدل اسلیم صرف نظر کنید.

نقطه پایانی مقایسه کنسول نسل نهمی

کنسول نسل نهمی اسلیم در یک کلام به دلیل حافظه داخلی بیشتر، طراحی سبک‌تر و کوچک‌تر و قابلیت دیسک نوری بهتر از پلی استیشن 5 استاندارد است.

در این محتوا به تفاوت پلی استیشن ۵ اسلیم و فت یا استاندارد را خواندید. در این محتوا تفاوت این دو کنسول را از لحاظ طراحی، وزن و ابعاد، قیمت و مشخصات فنی را خواندید. آیا باز هم سوالی راجع‌به تفاوت PS5 Slim و PS5 Standard در ذهن خود دارید؟ لطفا در بخش دیدگاه نظرات، سوالات و تجربیات خود را برای گامالوپ ارسال کنید.

گامالوپ فروشگاهی برای عاشقان بازی و مرجعی برای فروش کنسول پلی استیشن، اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است.

کارشناسان گامالوپ 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته شما را پشتیبانی می‌کنند تا بهترین لحظات بازی را تجربه کنید. برای استعلام قیمت دقیق PS5 و PS4 و مشاوره تخصص و رایگان از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید.