اگر به استریم در پلتفرم‌های یوتیوب یا توییچ علاقه دارید، حتما بارها اصطلاح کپچر کارت را شنیده‌اید. کارت کپچر یا کپچر کارت یکی از تجهیزات مهم برای تبدیل ویدیو به دیجیتال است. سیگنال‌های خروجی از دستگاه‌های پخش VHS، دوربین فیلمبرداری، DVD یا Blue-ray، کنسول‌های PS4، Xbox و غیره برای تبدیل به فرمت دیجیتال به کپچر کارت نیاز دارند. اما کپچر کارت چیست؟ چرا برای استریم در کامپیوتر یا کنسول به آن نیاز داریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل کپچر کارت چیست را توضیح و نکات مهم خرید کپچر کارت را بررسی کنیم.

فهرست محتوا

7 مورد
  1. ویدئو کپچر چیست؟ در دنیای امروزه اشتراک‌گذاری و استریم بسیار مورد توجه است!
  2. انواع کارت کپچر؛ با ورژن‌های جدید HDMI و  SDI آشنا شوید!
  3. کاربردهای کپچر کارت چیست؟ از گیم کپچر یا لایو استریم!
  4. نکات مهم برای خرید کپچر کارت؛ نوع نیاز و انتظارات خود را مشخص کنید!
  5. نحوه اتصال کارت کپچر به کامپیوتر و کنسول چگونه است؟
  6. قیمت کپچر کارت؛ کیفیت خریدنی است!
  7. بهترین شیوه برای خرید کپچر کارت؛ با کارشناسان گامالوپ مشورت کنید!

ویدئو کپچر چیست؟ در دنیای امروزه اشتراک‌گذاری و استریم بسیار مورد توجه است!

ابتدا باید بدانیم که کپچر کارت چیست؟ در واقع کپچرکارت (Video Capture Card) یک وسیله سخت افزاری برای ضبط و ذخیره تصاویر با هدف اشتراک گذاری و استریم تصاویر است. کپچر کارت به کامپیوتر، کنسول چلی استیشن، ایکس باکس، دوربین فیلم برداری و غیره متصل می شود.

به کمک کپچر کارت می توان تصاویر دریافتی از دستگاه های متصل شده را رکود یا ضبط کرد. سیکنال های دریافتی تصاویر در کپچر کارت ذخیره می شوند. سپس می توان تصاویر ذخیره شده را در سرویس های استریم به اشتراک گذاشت. در ادامه همراه با گامالوپ انواع و کاربردهای کپچر کارت را بررسی می کنیم.

انواع کارت کپچر

انواع کارت کپچر؛ با ورژن‌های جدید HDMI و  SDI آشنا شوید!

کپچر کارت‌ها انواع متفاوتی دارند و در طی زمان نیز پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری داشته‌اند. در حالت عمومی کپچر کارت‌ها به دو مدل اینترنال و اکسترنال تقسیم می‌شوند. کارت‌های اینترنال و اکسترنال دارای مدل‌های آنالوگ، دیجیتال و ترکیبی است.

کپچرهای آنالوگ دارای ورودی تصویر Composite و S-Video و Component می‌باشند که البته پورت Composite استفاده بیشتری نسبت به دو پورت دیگر دارد. کپچرهای دیجیتال بستگی به مدلشان دارای ورودی فایروایر، ورودی HDMI، ورودی HD-SDI و یا هر دو پورت HDMI و SDI است.جدیدترین ورژن‌های کپچر کارت، سخت‌افزارهایی با ورودی HDMI و SDI است. این کپچر کارت‌ها قابلیت کپچر تصاویر با رزولوشن بالا را دارند.

با خرید اشتراک پلاس اکسترا می‌توانید به امکانات و قابلیت‌های ویژه محبوب‌ترین بازی‌ها دسترسی داشته باشید. سپس بهترین رکوردهای بازی را توسط کپچر کارت‌های جدید ثبت و به اشتراک بگذارید.

کاربردهای کپچر کارت چیست؟ از گیم کپچر یا لایو استریم!

وظیفه اصلی کارت کپچرها ضبط، ذخیره و تبدیل سیگنال تصاویر دریافتی به تصاویر دیجیتالی است. اما تصاویر دیجیتالی کاربردهای متفاوتی دارند. از مهم‌ترین کاربردهای کپچر کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبدیل فیلم‌های ویدیوئی قدیمی به فایل دیجیتال یا DVD
  • تدوین فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها
  • ضبط صحنه‌هایی از بازی کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر و غیره برای به اشتراک‌گذاری در پیج‌های اجتماعی مختلف
  • پردازش تصاویر دوربین‌های صنعتی، پزشکی، رباتیک و غیره
  • پخش تصاویر در شبکه‌های اجتماعی یا ویدئو استریمینگ یا لایو استریم
  • به اشتراک‌گذاری تصاویر کلاس‌های آنلاین، همایش، سمینار، بازی‌های رایانه‌ای و غیره

گیم کپچر و لایو استریم یا ویدیو استریمینگ یکی از جدیدترین کاربردهای کپچر کارت‌ها است. پس از  خرید اکانت قانونی ps4 به بازی‌های پلی استیشن 4 دسترسی دارید. می‌توانید با گرفتن تصاویر به صورت آنلاین از ورژن‌ جدید بازی‌های محبوب و اشتراک‌گذاری تصاویر ضبط شده، دوستان و دیگر گیمرهای دنیا را با خود و جدیدترین نسخه بازی پرطرفدار و جذاب دنیا همراه کنید.

نکات مهم برای خرید کپچر کارت؛ نوع نیاز و انتظارات خود را مشخص کنید!

خرید کپچر کارت برای استریم در دنیای امروزه بیش از گذشته مورد توجه است. با توجه به استقبال گسترده از کارت کپچرها، هنگام خرید کپچر کارت باید به برخی از نکات فنی بسیار توجه داشته باشید:

  • اولین نکته‌ای که به آن باید توجه کنید، انتخاب مدل اینترنال یا اکسترنال کپچر کارت است. اگر قصد استریم در محیط‌های مختلف را دارید بهتر است از کارت اکسترنال استفاده کنید. اما اگر عملکرد کارت برای شما مهم است، کپچر کارت اینترنال PCIE به خوبی نیازهای شما را برطرف می‌کند. البته برای کارت‌های اینترنال نیاز به دسکتاپ دارید.
  • نکته مهم دیگر، رزولوشن است. استریم کردن در رزولوشن 720 و 1080 برای بسیاری از کاربران بهترین انتخاب است.
  • نکته دیگر توجه به پشتیبانی رزولوشن آپلود و روند انتقال تصویر است. اگر قصد ضبط تصاویر با رزولوشن K4 و آپلود 720 را دارید؛ توجه کنید که کپچر کارت بتواند کیفیت K4 را پشتیبانی کند.
  • و نکته مهم دیگر سازگاری کپچر کارت با پلتفرم‌های مختلف است

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید کپچر کارت، نوع نیاز و انتظارات خود را مشخص کنید. وضوح و شفافیت دلایل، می‌تواند در خرید کپچر کارت متناسب و باکیفیت به شما کمک کند. همچنین برای یک خرید مطمئن می‌توانید از متخصصین این حوزه مشورت بگیرید. برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

نحوه اتصال کارت کپچر به کامپیوتر و کنسول

نحوه اتصال کارت کپچر به کامپیوتر و کنسول چگونه است؟

پس از پاسخ به سؤال کپچر کارت چیست باید بدانیم که کارت کپچر چگونه به کامپیوتر و کنسول متصل می‌شود. نحوه اتصال کپچر کارت به کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس بسیار ساده است. از طریق کابل HDMI می‌توانید کپچر کارت را به کنسول خود متصل کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید هماهنگی رزولوشن کارت با تصاویر ضبط شده مورد انتظار شما است.

برای اتصال کارت کپچر به کامپیوتر ابتدا باید به اینترنال یا اکسترنال بودن کارت توجه کنید. کارت‌های اکسترنال به راحتی توسط کابل USB به سیستم وصل می‌شوند. اما کارت‌های اینترنال را باید از طریق درگاه Pclexpress به کامپیوتر متصل کنید. پس از اتصال کارت به کامپیوتر می‌توانید بهترین بازی‌ها را دانلود کنید و تصاویر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

برای دریافت لیست بهترین بازی‌های استیم رایگان، بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 و 5 و بازی‌های آنلاین و آفلاین، می‌توانید به بخش وبلاگ سایت گامالوپ مراجعه کنید.

قیمت کپچر کارت؛ کیفیت خریدنی است!

قیمت کپچر کارت بیش از هر چیزی به سلیقه، بودجه و نیاز شما بستگی دارد. منطقی است که با هزینه بیشتر، کپچر کارت باکیفیت و جدیدتری را خریداری کنید. اما قبل از توجه به قیمت حتما به موارد دیگری مانند نوع نیاز، سطح انتظار، کاربرد کارت برای شما، اعتبار برند، اعتبار فروشگاه و غیره توجه کنید. بهتر است قبل از تصمیم برای خرید کارت کپچر اکسترنال حرفه‌ای و پرداخت هزینه‌های بسیار، با متخصصین مشورت کنید. تا متناسب با نیاز خود کپچر کارت را به بهترین قیمت خریداری کنید.

بهترین شیوه برای خرید کپچر کارت

بهترین شیوه برای خرید کپچر کارت؛ با کارشناسان گامالوپ مشورت کنید!

در این مقاله سؤال کپچر کارت چیست را پاسخ داده، کاربردها و مهم‌ترین نکات خرید کارت کپچر را بررسی کردیم. کپچر کارت سخت‌افزاری برای تبدیل سیگنال‌های تصاویر دریافتی از دستگاه‌های مختلف به تصاویر دیجیتالی است. امروزه از کپچر کارت برای گیم کپچر، لایو استریم و ویدئو استریمینگ استفاده می‌کنند. به اشتراک‌گذاری تصاویر بازی برای گیمرها به یک حرفه تبدیل شده است. بر این اساس خرید کپچر کارت بیش از گذشته مورد توجه است. بهترین شیوه برای خرید کارت کپچر، دریافت مشاوره فنی و خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید از متخصصین مجموعه گامالوپ مشاوره بگیرید. گامالوپ از سال 1394 تاکنون همراه با تیم فنی یکی از مراجع اصلی فروش اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، کنسول‌های پلی استیشن، لپ تاپ گیمینگ، دسته بازی، مانیتور گیم، هدفون گیمینگ و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است.  شما می‌توانید با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید و پس از دریافت راهنمای فنی، باکیفیت‌ترین انتخاب را برای خرید کپچر کارت با بهترین قیمت داشته باشید. همراه با گامالوپ بهترین‌‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تجربه کنید!