فهرست محتوا

6 مورد
  1. خرید دسته ps5 برای کامپیوتر؛ با یک تیر دو نشان بزنید!
  2. چند راه برای اتصال dualsense به pc وجود دارد؟ سه راه ممکن را بشناسید!
  3. 1- اتصال از طریق کابل USB؛ ساده‌ترین راه اتصال را امتحان کنید!
  4. 2- اتصال از طریق بلوتوث؛ امکان جابه‌جا شدن حین بازی یک امیتاژ ویژه است!
  5. 3- اتصال کنترلر PS5 را به پی‌سی از طریق استیم
  6. برای خرید دسته PS5 و راهنمای بیشتر با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید!

چگونه کنترلر PS5 را به پی‌سی متصل کنیم

چگونه کنترلر PS5 را به پی‌سی متصل کنیم؟

دسته بازی یا گیم پد پلی استیشن 5 یکی از دسته‌های جذاب با قابلیت‌های ویژه است. طراحی و ارگونومی کنترلر PS5 بسیار خاص است. به همین دلیل اغلب گیمرها با اشتیاق بسیار سؤال چگونه دسته را به کامپیوتر وصل کنیم را مطرح می‌کنند. در همین راستا می‌خواهیم در این مقاله آموزش اتصال کنترلر PS5 به پی‌سی را به ساده‌ترین زبان ممکن بیان کنیم. پس تا انتهای مقاله با گامالوپ همراه باشید.

خرید دسته ps5 برای کامپیوتر؛ با یک تیر دو نشان بزنید!

شرکت سونی در زمان رونمایی از نسل نهم پلی استیشن، بخش ویژه‌ای را به معرفی دسته بازی PS5 اختصاص داد. معمولاً دسته کنسول‌های پلی استیشن برای بازی‌های کامپیوتری نیز استفاده می‌شوند. اما کنترلر پلی استیشن 5 در حال حاضر یکی از بهترین دسته‌های بازار است. گیم پد پی اس فایو با بیشتر بازی‌های استیم و PC سازگاری دارد.

شما می‌توانید با خرید دسته ps5 برای کامپیوتر هزینه‌های اضافه خود را کاهش دهید. چرا که می‌توانید از دسته ps5 هم برای کنسول و هم کامپیوتر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برای بازی روی کنسول‌های پلی استیشن حتما باید اکانت داشته باشید. با خرید اکانت ps4 و ps5 می‌توانید به بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز دنیا دسترسی پیدا کنید.

نحوه اتصال dualsense به pc

چند راه برای اتصال dualsense به pc وجود دارد؟ سه راه ممکن را بشناسید!

دسته‌های بازی کنسول پلی استیشن به دو نوع باسیم و بدون‌سیم تقسیم می‌شوند. نوع کارکرد دسته‌ها کاملا شبیه به هم است. تنها تفاوت آن‌ها در نحوه اتصال به دستگاه است. فارغ از تفاوت دسته‌ها از نظر نحوه اتصال، سه راه برای اتصال دوال سنس به پی سی یا کامپیوتر وجود دارد:

  • اتصال از طریق کابل USB
  • اتصال از طریق بلوتوث
  • از طریق استیم

در ادامه آموزش نحوه اتصال گیم پد PS5 به سیستم‌های شخصی را به هر سه روش توضیح می‌دهیم. اگر علاوه بر بازی‌های ویدیوئی PC به بازی‌های کنسول پلی استیشن نیز علاقه دارید؛ می‌توانید با خرید اشتراک‌های جدید پلاس پلی استیشن از مزایا و قابلیت‌های ویژه شرکت سونی بهره‌مند شوید. برای خرید اشتراک پلاس اکسترا و پریمیوم می‌توانید با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

1- اتصال از طریق کابل USB؛ ساده‌ترین راه اتصال را امتحان کنید!

راحت ترین ورش متصل کردن کنترلر PS5 به PC از طریق USB است. کنترلر پلی استیشن 5 دارای درگاه USB-C است. اگر سیستم شما درگاه USB-C دارد، پس با یک کابل دو سر USB-C می توانید به راحتی دسته را به سیستم متصل کنید. اما اگر سیستم شما USB-C ندارد از یک کابل تبدیل USB-C به USB-A استفاده و دسته را به سیستم وصل کنید.

توجه داشته باشید که نحوه اتصال دسته پی اس فایو به کنسول‌های پلی استیشن متفاوت است. برای دریافت اطلاعات کافی از پلی استیشن می‌توانید مقاله لینک شده راهنمای خرید پلی استیشن را مطالعه کنید.

2- اتصال از طریق بلوتوث؛ امکان جابه‌جا شدن حین بازی یک امیتاژ ویژه است!

اگر می‌خواهید که در زمان بازی آزادی عمل و امکان جابه‌جایی داشته باشید از دسته بازی بیسیم استفاده کنید. برای اتصال دسته بازی PS5 با کامپیوتر ابتدا توجه کنید که کامپیوتر شما دارای بلوتوث است یا نه. اگر سیستم شما بلوتوث ندارد یک آداپتور بلوتوث مجرا را به پی سی وصل کنید. سپس مراحل زیر را برای ویندوز 10 یا 11 قدم به قدم اجرا کنید:

  • آیکون Settings را کلیک کنید
  • گزینه Add a device را انتخاب کنید
  • Bluetooth را انتخاب کنید
  • حال روی کنترلر PS5 همزمان دو دکمه PS و Create را تا زمان دیدن نور چشمک زن آبی نگه دارید
  • حال در کادر بلوتوث‌های روشن روی کامپیوتر باید گزینه Wireless Controller را ببینید
  • با شناسایی دسته توسط کامپیوتر، به صورت خودکار نور چشمک زن دسته متوقف شده و نور آبی ثابتی جایگزین آن می‌شود
  • حال روی گزینه Done کلیلک کنید

لازم به ذکر است که نحوه اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر نیز همین است. تنها باید توجه کنید که دکمه Create روی دسته‌های پلی استیشن 4 همان دکمه Share است. دسته بازی سرعت و دقت شما در بازی بالا می‌برد. با استفاده از دسته می‌توانید از بهترین بازی‌های استیم، بهترین بازی‌های پلی استیشن، بهترین بازی‌های دخترانه اندروید، بهترین بازی‌های ایکس باکس و غیره لذت ببرید.

3- اتصال کنترلر PS5 را به پی‌سی از طریق استیم

خبر خوش این است که استیم به صورت کامل از گیم پد پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند. پس برای اتصال دسته بازی PS5 به پی سی از طریق فروشگاه محبوب استیم، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  • وارد حساب کاربری استیم خود شوید
  • در کنار نام کاربری خود در صفحه استیم گزینه Big Picture Mode را انتخاب کنید
  • از پنجره باز شده روی گزینه Settings کلیلک کنید
  • Controller را انتخاب کنید
  • روی گزینه General Controller Settings کلیلک کنید
  • حال با کنترلر خود گزینه PlayStation Configuration Support را تیک بزنید
  • حال کنترلر خود را در قسمت detected controllers می بینید

تا اینجا کنترلر به درستی به پی سی متصل شده است. حال می‌توانید تنظیمات دسته بازی PS5 را مانند رنگ نور و غیره انجام دهید. ما در اینجا نحوه تنظیم نور را آموزش می‌دهیم:

  • از همان کادر detected controllers، نام کنترلر خود را انتخاب کنید
  • روی گزینه Preferences کلیک کنید
  • گزینه Player Slot LED را به حالت روشن تغییر دهید
  • حال رنگ نور کنترلر خود را عوض کنید
  • نهایتاً گزینه Submit را کلیک کنید تا تغییر مد نظر و فرآیند اتصال کامل شود

توجه داشته باشید که نحوه اتصال دسته بازی باسیم یا بیسیم به استیم با همین مراحل انجام می‌شود. تنظیمات کنترلر بر روی استیم از طریق منوی تنظیمات به راحتی انجام می‌شود. شما حتی می‌توانید از طریق استیم کنترلر خود را کالیبره کنید.

اگر در زمینه اتصال دسته بازی به پی سی نیاز به آموزش‌های بیشتری داشتید از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید. مجموعه گامالوپ علاوه بر آموزش اتصال دسته به کامپیوتر، آموزش‌های دیگری مانند آموزش ساخت اکانت پلی استیشن 4 را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

 

نحوه اتصال دسته ps5 به پی سی

برای خرید دسته PS5 و راهنمای بیشتر با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید!

در این مقاله سؤال پر تکرار چگونه کنترلر PS5 را به پی‌سی متصل کنیم؟ را پاسخ داده و سه راه اصلی را به صورت مرحله به مرحله بیان کردیم. نحوه اتصال دسته بازی پلی استیشن 5 به کامپیوتر بسیار ساده است. اما اگر در زمینه اتصال با مشکل یا مسئله‌ای مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

گامالوپ همراه با تیمی تخصصی خود از سال 1394 تاکنون یکی از مراجع اصلی فروش دسته بازی پلی استیشن، صندلی گیمینگ، هدفون گیمینگ، کنسول پلی استیشن، اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است. اگر قصد خرید دسته بازی گیمینگ را دارید، قبل از خرید حتما با متخصصین گامالوپ ارتباط بگیرید و راهنمای فنی لازم را دریافت کنید. همراه با مجموعه گامالوپ از بازی‌های خود نهایت لذت را ببرید.