بازی God of War Ragnarok که در واقع دنباله‌ای برای بازی God of War (محصول سال 2018) است، یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر دنیای گیم به حساب می‌آید. این اثر قرار است برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه شود. ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه درباره بازی بازی God of War Ragnarok می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

فهرست محتوا

14 مورد
  1. پلتفرم‌های بازی گاد آف وار رگناروک
  2. تریلر بازی God of War Ragnarok
  3. گیم‌پلی و داستان God of War Ragnarok
  4. معرفی شخصیت‌های بازی God of War Ragnarok
  5. کریتوس و آترئوس
  6. میمیر
  7. فریا
  8. ثور
  9. تیر (Tyr)
  10. اودین
  11. یورمونگاند
  12. آنگربودا (Angrboda)
  13. بروک (Brok) و سیندری (Sindri)
  14. دورلین (Durlin)

بازی گاد آف وار راگناروک قرار است آخرین فصل از ماجراجویی‌های کریتوس (Kratos) در دنیای اساطیری نورس (Norse) باشد. وقایع این اثر به چند سال پس از اتفاقات نسخه سال 2018 مربوط می‌شود. حال در آستانه رخداد رگناروک، کریتوس و پسر نوجوان‌اش، آترئوس (Atreus)، تلاش می‌کنند در این هرج و مرج زنده بمانند.

این بازی در سپتامبر 2020 معرفی شد و تا مدتی اطلاعاتی از آن به گوش نرسید، اما در سپتامبر 2021 تریلری از آن منتشر شد. در این تریلر بخشی از گیم‌پلی و جنبه‌های سینمایی اثر به نمایش گذاشته شد. حال که به نظر می‌رسد در سال عرضه بازی God of War Ragnarok قرار داریم، انتظار می‌رود در ماه‌های آتی اطلاعات تازه‌ای از آن در دسترس‌مان قرار گیرد.

ما در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی که تاکنون از این بازی به اشتراک گذاشته شده را در اختیارتان قرار دهیم تا بدانید به چه اثری رو به رو خواهید شد. در نتیجه اگر به ماجراجویی‌های کریتوس علاقه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پلتفرم‌های بازی گاد آف وار رگناروک

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

قابل ذکر است که این اثر قرار بود در ابتدا در سال 2021 راهی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 شود، اما این تاریخ به سال 2022 موکول شد. در نتیجه فعلا گفته می‌شود که این اثر صرفا برای کنسول‌های سونی (Sony) عرضه می‌شود و صحبتی درباره انتشار آن برای پی سی به میان نیامده است.   خرید اکانت قانونیGod of War Ragnarok

تریلر بازی God of War Ragnarok

اولین بازی که یک تریلر از این بازی دیدیم، در رویداد PlayStation Showcase 2021 بود که در آن گیم‌پلی و صحنه‌های سینمایی به نمایش گذاشته شده بودند. در این ویدیو دیدیم که نبردها همان‌طور که انتظار داشتیم بسیار جذاب و خشونت‌بار هستند. همان‌طور که از اسم بازی مشخص است، ما در این اثر با رویداد راگناروک مواجه خواهیم شد. بر اساس آن چه در افسانه‌های نورس آمده است، راگناروک در واقع مجموعه‌ای از رویدادها و فجایع مختلف بوده که نهایتا به پایان جهان ختم می‌شود.

گیم‌پلی و داستان God of War Ragnarok

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

بازی God of War Ragnarok قرار است در واقع دنباله‌ای برای بازی God of War 2018 باشد و آخرین نسخه از حماسه نورس در این فرنچایز به حساب می‌آید. در ماه سپتامبر سال 2021 بود که در یکی از پست‌های بلاگ پلی استیشن، استودیو سانتا مونیکا یک دید بهتری از ماجراجویی پیش روی کریتوس و آترئوس به گیمرها ارائه داد.

بر اساس آن چه در آن پست ذکر شده است، اتفاقات بازی گاد آف وار راگناروک مربوط به چند سال پس از وقایع نسخه پیشین می‌شود. حالا بادهای سرد Fimbulwinter سراسر میدگارد را فرا گرفته و موجب شده بقا برای کریتوس، آترئوس و میمیر (Mimir) در جهان وحشی نورس چالش‌برانگیزتر از سابق شود.

اما Fimbulwinter چیست؟ پیش از وقایع راگناروک، Fimbulwinter یا همان زمستان طولانی به وقوع خواهد پیوست. همان‌طور که در تریلرها دیده‌ایم، محیط میدگارد یخ زده است و شما باید با سورتمه‌ای که گرگ‌ها آن را می‌کشند، روی دریاچه‌های منجمد شده حرکت کنید.

در نسخه قبل بیشتر سازندگان تلاش کردند رابطه کریتوس و آترئوس را بهتر به ما بشناسانند، اما در Ragnarok گیمرها با عمق پیچیدگی تعامل این دو شخصیت آشنا می‌شوند. در واقع حالا که آترئوس کمی سن‌اش بیشتر شده، می‌خواهد بهتر با محیط‌اش آشنا شود و سوالات زیادی برای‌اش به وجود آمده و قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره گذشته‌اش به دست آورد. پسر کریتوس می‌خواهد بدانید که کیست و چه اصل و نسبی دارد. راز نقش لوکی (Loki) در کشمکش پیش رو نیز در داستان اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در حالی که کریتوس بیشتر در تلاش است تا امنیت خانواده را برقرار کند، آترئوس نمی‌خواهد ساکت بماند و قصد دارد در درگیری‌های 9 قلمرو (Nine Realms) دخالت کند.

با این وجود کریتوس سعی می‌کند از پسرش محافظت کند در درس‌های خونینی که از نبرد با خدایان آموخته را به او نیز بیاموزد. این پدر و پسر باید با هم تصمیم بگیرند که به چه سمتی می‌خواهند بروند. تصمیم آن‌ها روی واقعه راگناروک و سرنوشت تمام ساکنین 9 قلمرو تاثیر خواهد گذاشت. در تریلر بازی God of War Ragnarok ما شخصیت‌های فریا (Freya) و ثور (Thor) را هم دیدیم که این دو از جمله شخصیت‌های منفی اصلی این اثر محسوب می‌شوند.

برای بسیاری از گیمرها بخش مبارزات مهم‌تر از بخش‌های دیگر بوده و به نظر می‌رسد سانتا مونیکا درک خوبی از این موضوع داشته و تغییرات جذابی را ایجاد کرده است. شما در مبارزات می‌توانید از توانایی‌های جدیدی استفاده کنید و از Runic Summon برای آترئوس بهره ببرید. همچنین سلاح‌های افسانه‌ای کریتوس بار دیگر در این نسخه وجود خواهند داشت و سانتا مونیکا به خوبی از آن چه در نسخه 2018 انجام داده برای بهتر کردن بازی جدیدش بهره برده است. حالا ما با بخش مبارزاتی طرف هستیم که احتمالا تمامی طرفداران این فرنچایز را راضی خواهد کرد.

کومبوها بهتر شده‌اند، المان‌های جذابی به بخش مبارزات اضافه شده و تاکتیک‌های دفاعی نیز هوشمندانه‌تر شده است. جنگیدن با دشمنان توسط کریتوس و آترئوس در این اثر حس خوبی را القا خواهد کرد و می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای گیمرها به ارمغان آورد.

معرفی شخصیت‌های بازی God of War Ragnarok

کریتوس و آترئوس

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

کریتوس دومین خدای جنگ یونانی بوده و پسرش، آترئوس، قرار است همگام با او حرکت کند و این دو شخصیت‌های اصلی بازی گاد آف وار راگناروک هستند. پس از داستان‌های انتقام شخصیت اصلی این فرنچایز از خدایان المپ، حال او تصمیم به بازنشستگی گرفته و زندگی قبلی‌اش در میدگارد را کنار گذاشته است. او با یک غول‌زاده به نام فی (Faye) ازدواج کرد و حاصل ازدواج دوم کریتوس پسری به نام آترئوس بود. در این حماسه نورسی که استودیو سانتا مونیکا ارائه می‌دهد، روابط پدر و پسری در محوریت ماجرا قرار دارد. وضعیت آترئوس به عنوان یک خدا باعث شده که در این ماجرا شاهد اتفاقات جالبی باشیم. به نظر می‌رسد کریتوس کاری به کار آسیر (Aesir) و ونیر (Vanir) و درگیری‌شان با راگناروک ندارد، اما آترئوس می‌خواهد راه حلی پیدا کند و همچنین دوست دارد بیشتر درباره لوکی، هویت‌اش و پیگویی‌ها بداند.

میمیر

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

میمیر در واقع سومین شخصیت مثبت در بازی God of War Ragnarok است. او خدای دانش و خرد در اساطیر نورس است و در اکثر لحظات نسخه 2018 نقش راوی را برعهده داشت. او راهنمای خوبی برای کریتوس و آترئوس است و از آن جایی که درباره ساکنین و تاریخ قلمرو 9 گانه اطلاعات زیادی دارد، می‌تواند حسابی به کاراکترهای محوری داستان در ماجراجویی‌شان کمک کند. او زمانی به اودین (Odin) خدمت می‌کرد، اما بنا به دلایلی کریتوس سر او را از بدن‌اش جدا کرد. در واقع او زندانی اودین بود که خود کریتوس و آترئوس او را آزاد کردند.

فریا

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

فریا از جنبه‌های مختلف دشمن کریتوس به حساب می‌آید. این الهه ونیر که قبلا ملکه والکاری‌ها (Valkyrie) بوده، همسر سابق اودین است. او مادر بالدور (Baldur) محسوب می‌شود که حضور چشم‌گیری در نسخه 2018 داشت. در آن اثر او در واقع متحد کریتوس بود، اما از آن جایی که شخصیت محوری داستان ما به همه خدایان بی‌اعتماد بود، این اتحاد نیز چندان به طول نینجامید. فریا هم درست مانند کریتوس توسط اودین طرد و نفرین شده تا در میدگارد بماند. این اتفاق بری فریا پس از پایان دادن به ازدواج‌اش با اودین رخ داد. مهم‌ترین چیز برای فریا پسرش بالدور بود که به دست کریتوس کشته شد و حالا او با خشم شدید سعی دارد برای نابودی خدای جنگ گام بردارد.

ثور

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

فعلا چیز زیادی از ثور در حماسه نورس بازی گاد آف وار ندیده‌ایم. اما به نظر می‌رسد که او یکی از دشمنان اصلی کریتوس خواهد بود. در پایان بازی God of War 2018 بود که ما در رویای آترئوس شاهد حضور خدای رعد اساطیر نورس بودیم و چکش معروف او را نیز دیدیم. جالب است بدانید که در افسانه‌های نورسی گفته شده که در طی واقعه راگناروک ثور با یورمونگاند (Jörmungandr)، یک مار عظیم‌الجثه، خواهد جنگید. احتمالا ثور در بازی جدید به دنبال گرفتن انتقام خون پسران‌اش، مودی (Modi) و مگنی (Magni) باشد که به دست کریتوس و آترئوس کشته شده‌اند.

تیر (Tyr)

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

تیر دیگر خدای جنگ بازی God of War است. با توجه به تریلر بازی، به نظر می‌رسد کریتوس فکر می‌کند این شخصیت می‌تواند به او در مسیرش کمک کند. میمیر به کریتوس می‌گوید که تیر احتمالا مرده، اما او در واقع زنده بوده و به دست پدرش، اودین، زندانی شده است. در تریلر می‌بینیم که کریتوس و آترئوس بالاخره تیر را پیدا کرده و او را آزاد می‌کنند. اما مشخص نیست که او چه نقشی در داستان خواهد داشت. کشته شدن بالدور، مودی و مگنی که برادران ناتنی و پسرعموهای تیر هستند نیز اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

اودین

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

هنوز ما در مجموعه خدای جنگ موفق نشده‌ایم حضور خوبی از اودین را شاهد باشیم. حتی در حد ثور هم او را ندیده‌ایم. اودین از طریق کلاغ‌های‌اش همه قلمرو 9 گانه را زیر نظر دارد که شما در نسخه 2018 می‌توانستید در قالب یک ماموریت جانبی آن‌ها را نابود کنید. هنوز حضور این شخصیت در نسخه جدید تایید نشده است، اما از آن جایی که بازی God of War Ragnarok پایانی بر حماسه نورس محسوب می‌شود، انتظار می‌رود او را ببینیم.

یورمونگاند

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

یورمونگاند که به مار جهانی معروف است آن قدر عظمت دارد که می‌تواند بدن‌اش را به دور کل میدگارد پپیچاند. در بازی قبل فریا به کریتوس گفت که یورمونگاند به طور ناگهانی در دریاچه Nine ظاهر شده است. همچنین میمیر می‌گوید که در پیش‌گویی‌ها آمده که او با ثور درگیر خواهد شد و در نتیجه این نبرد Yggdrasil (درخت جهان) متلاشی می‌شود. حالا با توجه به نسخه پیشین، مشخص نیست حضور یورمونگاند به چه صورت خواهد بود.

آنگربودا (Angrboda)

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

آنگربودا در کنار یورمونگاند یکی از معدود غول‌های زنده در قلمرو 9 گانه است. او که در نسخه قبلی حضور نداشت، در بازی گاد آف وار راگناروک نقش پررنگی دارد. این دختر جوان حضور کوتاهی در انتهای تریلر بازی داشت. هنوز نقش او در داستان مشخص نیست و رجوع به افسانه‌های نورس نیز اطلاعات زیادی را در اختیارمان نمی‌گذارد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که در اساطیر نورس، او همسر لوکی بوده و آن‌ها با هم صاحب سه فرزند شده‌اند. فنریر (Fenrir)، گرگ بزرگ، یورمونگاند و هل (Hel)، الهه مرگ، سه فرزند این زوج هستند. اگر چه ما تاکنون شاهد حضور فنریر نبوده‌ایم، اما دو فرزند دیگر در مجموعه خدای جنگ حضور داشته‌اند.

بروک (Brok) و سیندری (Sindri)

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

برادران کوتوله قرار است با بازی God of War Ragnarok به این مجموعه بازگردند و احتمالا یک نقش تکراری در گیم‌پلی ایفا خواهند کرد. بروک و سیندری که آهنگران ماهری هستند، نه تنها سلاح Leviathan Axe را برای کریتوس ساخته‌اند، بلکه وظیفه ساخت Mjolnir را نیز برای ثور برعهده داشته‌اند. در نسخه 2018 آن‌ها NPC بودند که برای ارتقا سلاح باید به این دو رجوع می‌کردید.

دورلین (Durlin)

هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok بدانید

دورلین یک شخصیت کاملا جدید است که در بازی گاد آف وار راگناروک حضور خواهد داشت. او و اختاپوس‌اش در تریلر بازی حضور کوتاهی داشتند و احتمال می‌رود او نیز مثل بروک و سیندری یک کوتوله باشد. دولین هیچ دیالوگی در تریلر نداشت و مشخص نیست چه نقشی در ماجرای راگناروک برعهده‌اش خواهد بود.

این بود هرآنچه باید درباره بازی God of War Ragnarok می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره بازی گاد آف وار راگناروک چیست؟ منتظر دیدن چه چیزهایی در این اثر هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : تفاوت نسخه های مختلف بازی God of War Ragnarok

منبع : screenrant.com