[vc_row][vc_column][vc_column_text]رست مود rest mode)  ps4)  یکی از قابلیت های جالب و کاربردی پلی استیشن ۴ است که لازم است هر کسی که از این دستگاه استفاده میکند با این قابلیت اشنا و کاربردهای آن را بداند.

شاید برای شما  نیز سوال پیش آمده دقیقا”Rest mode ” چیست? و چرا لازم است که از آن استفاده کنیم؟ رست مود ps4 در واقع مشابه حالت خواب یا “Sleep” کامپیوتر و رایانه های شخصی است. در این حالت برق کمتری مصرف میشود و دستگاه سریعتر اجرا میشود. خود شرکت SONY نیز به کاربران خود توصیه میکند به جای خاموش کردن کامل دستگاه، بهتر است که دستگاه را در حالت رست مود قرار بدهند.

چگونه کنسول خود را در حالت رست مود (Rest  Mode ) قرار دهیم؟

برای قرار دادن کنسول خود در حالت رست مود ابتدا دکمه “Home” کنترلر را نگه دارید.

آشنایی با رست مود ps4

سپس گزینه “Power” را انتخاب و بعد بر روی گزینه “Enter Rest Mode” بزنید تا کنسول به حالت رست مد در بیاید. همچنین اگر مدتی دستگاه بدون فعالیت باشد یا در حال ضبط صدا یا فیلم از طریق کنسول هستید اما از طریق کنترلر به کنسول فرمانی ندهید بعد از مدتی کنسول به صورت خودکار به حالت رست مد میرود که این حالتها قابل تنظیم هستند.

رست مود ps4

برای تنظیمات حالت رست مود باید به “Setting” بروید

کاربردهای حالت رست مود ps4

سپس در قسمت “Power Save Settings” بروید

تمام حالتهای رست مود ps4

سپس گزینه “Set Time Until PS4 Turns Off” انتخاب کنید.

رست مود ps4 چیست؟

پس ورود ۲گزینه برای شما نشان داده میشود.
گزینه اول تنظیمات در هنگام ضبط صدا و فیلم برداری است گزینه دوم برای تنظیمات در هنگامی که هیچ فعالیتی ندارید. بر روی هر کدام از گزینه ها بزنید میتوانید مدت زمان رفتن دستگاه به حالت رست مد را تنظیم یا به طور کامل غیر فعال کنید.

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”2241″ img_size=”large” alignment=”center” parallax_scroll=”no”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”2240″ img_size=”large” alignment=”center” parallax_scroll=”no”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

حال که کمی با این قابلیت آشنا شدید خوب است که با کاربرد های آن نیز آشنا شوید.

برای فعال یا غیر فعال سازی حالت های کاربردی رست مود ps4 طبق توضیحات بالا به “Setting” بروید گزینه “Power Save Settings”را بزنید سپس گزینه”Set Features Available in Rest Mode” انتخاب کنید. در این بخش ۴گزینه به شما نمایش داده میشود که هرکدام یکی از قابلیت های رست مد را فعال میکند.

اموزش استفاده از حالت rest mode

1 – شارژ کردن دسته ها (Suooly Power to USB Ports)

با فعال کردن گزینه اول یعنی “Suooly Power to USB Ports” میتوانید در حالت رست مد دسته های خود را شارژ کنید. پس از انتخاب این گزینه ۳ حالت Off (غیر فعال کردن این حالت)  و۳ Hours   (پس از رفتن دستگاه به حالت رست مد دسته ها را به مدت ۳ساعت شارژ و سپس غیر فعال میشه) و Always (به صورت دائمی دسته ها را در حالت رست مد شارژ میکند) برای شما نمایش داده میشود و شما میتوانید براساس نیاز خود هرکدام را که میخواهید انتخاب کنید.

شارژ کردن دسته ها به کمک حالت رست مود ps4

2 – آپدیت و دانلود بازی ها ( Stay Connected to the Internet )

مهمترین و پرکاربردترین قابلیت رست مد دانلود و اپدیت بازی ها در این حالت است. این قابلیت به خصوص برای ما ایرانیا بسیار مفید میباشد زیرا سرعت دانلود پایینی داریم و برای دانلود بازی ها در حجم های بالا به زمان بیشتری نیازمندیم. همنطور که در ابتدا ذکر کرده بودم در حالت رست مد مصرف برق کاهش میابد و شما میتوانید به راحتی دستگاه را به اینترنت متصل و بازی های خود را در هر حجم و زمانی دانلود کنید. برای فعال سازی این قابلیت کافی است تیک گزینه “Stay Connected to the Internet”بزنید.

rest mode چیست؟

3 – روشن کردن کنسول به کمک اینترنت

(Enable Turning on PS4 From Network/Spotify)

سومین قابلیت که میتوانید در حالت رست مد آن را فعال کنید،روشن کردن کنسول به وسیله اپلیکیشن پلی

استیشن روی تلفن همراه یا پلیستیشن ویتا   و یا اپلیکیشن اسپاتیفی است. برای فعال سازی این قابلیت کافی است گزینه

“Enable Turning on PS4 From Network” را فعال کنید.

خاموش روشن کردن ps4 به کمک حالت رست مود

4باز نگه داشتن بازی ها و اپلیکیشن ها (Keep Application Suspended)

گاهی اوقات در حین بازی کاری برای شما پیش می آید ولی نمیخواهید بازی خود را ببندید. با فعال کردن این گزینه “Keep Application Suspended” شما میتوانید بدون بستن بازی دستگاه روی حالت رست مد قرار داده و پس از اتمام کار خود به سرعت کنسول را روشن و ادامه بازی را از همان جا ادامه بدهید.

خب دوستان به پایان یکی دیگر از آموزش های گامالوپ رسیدیم امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و از آن کمال استفاده را برده باشید. خوشحال میشیم برامون کامنت بگذارید