اگر به تازگی وارد دنیای کنسول‌های بازی شده باشید، ممکن است با سرویس‌ها و اصطلاحات مختلف این حوزه آشنا نباشید. در این مقاله نگاهی به سرویس پلی‌استیشن پلاس و مزایایی که با خرید این سرویس به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید، خواهیم داشت.

فهرست محتوا

5 مورد
  1. انجام بازی‌های چندنفره آنلاین
  2. بازی‌های رایگان ماهانه پلی‌استیشن پلاس
  3. تخفیف‌های مخصوص اعضای پلاس
  4. هزینه اشتراک پلی‌استیشن پلاس
  5. فضای ابری مخصوص

انجام بازی‌های چندنفره آنلاین

بازی‌های آنلاین روزبه‌روز درحال گسترده‌تر شدن هستند و عناوین مختلف و جذابی را در این زمینه شاهد هستیم. برای انجام بخش مولتی‌پلیر آنلاین بازی‌ها بر روی پلی‌استیشن، به اشتراک پلاس نیاز دارید. البته در نظر داشته باشید که برای انجام بازی‌های رایگان یا همانfree To Play مانندCOD Warzone و Fortnite الزامی به استفاده از پلاس نیست.

بازی‌های رایگان ماهانه پلی‌استیشن پلاس

تخفیف اعضای پلی استیشن پلاس

سونی به صورت ماهانه 6 بازی را برای اعضای سرویس پلاس رایگان می‌کند که سه عدد از آن‌ها مخصوص هدست واقعیت مجازی PSVR هستند. از بین 3 بازی مخصوص کنسول‌ها، دو عدد برای پلی‌استیشن 4 هستند که دارندگان پلی‌استیشن 5 می‌توانند با قابلیت بکوارد (Backward) به اجرای آن‌ها بپردازند. یکی از این عناوین نیز مخصوص پلی‌استیشن 5 می‌باشد.

با اضافه کردن بازی‌های ماهانه‌ی پلاس، این بازی‌ها برای همیشه در اکانت شما باقی می‌مانند اما برای اجرای آن‌ها به سرویس پلی‌استیشن پلاس نیاز دارید. با وجود این که اکثر مواقع شاهد بازی‌های کوچک در این لیست هستیم، اما سونی بازی‌های بزرگ و ارزشمندی هم در کنار آن‌ها در نظر می‌گیرد. در نظر داشته باشید که ممکن است تعداد و ترکیب این بازی‌ها در آینده توسط سونی تغییر کنند.

تخفیف‌های مخصوص اعضای پلاس

سونی به صورت هفتگی لیستی منتشر می‌کند که طبق آن، بازی‌های کوچک و بزرگی شامل تخفیف‌های خوبی می‌شوند. استفاده از این تخفیف‌ها راه خوبی برای خرید به صرفه‌ی نسخه دیجیتالی بازی‌ها می‌باشد. البته این بازی‌ها بعد از خرید، برای اجرا به اشتراک پلاس هیچ نیازی نخواهند داشت.

هزینه اشتراک پلی‌استیشن پلاس

این سرویس در گیفت‌ کارت‌های 1 ماه، سه ماهه و 12 ماهه موجود می‌باشد که به ترتیب 10، 25 و 60 دلار قیمت دارند. البته با استفاده از اکانت‌های اشتراکی قادر خواهید بود تا با قیمت پایین‌تر، از خدمات این سرویس استفاده کنید. بنابراین می‌توانید با کم‌ترین هزینه ممکن اقدام به خرید پلاس قانونی یکساله آمریکا از فروشگاه گاما‌لوپ کنید تا در کنار خریدی مطمئن، از بهترین پشتیبانی قبل و بعد از خرید بهره‌مند شوید.

فضای ابری مخصوص

نکته‌ای که چندان به آن توجه نمی‌شود اما اشاره به آن چندان خارج از لطف نیست، فضای ابری مخصوص دارندگان پلاس است. سونی 100 گیگابایت فضای ابری شبکه PSN را در اختیار کاربران پلی‌استیشن پلاس قرار می‌دهد تا بتوانند فایل‌های پلی‌استیشن خود مانند سیوها، کلیپ‌های بازی و … را در آن آپلود کنند.