راهنمای خرید پلی استیشن

راهنمای خرید پلی استیشن؛ 10 سؤال مهمی که باید بپرسید!

پلی استیشن یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای و مبتدی در سراسر جهان است. اگر قصد خرید پلی استیشن را دارید بهتر است ابتدا راهنمای خرید پلی استیشن را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در همین راستا در این مقاله با مطرح کردن 10 سؤال مهم  و ضروری سعی می‌کنیم چک لیست کاملی از خرید PS را به شما ارائه کنیم.

فهرست محتوا

11 مورد
  1. انواع پلی استیشن کدام است؟ ابتدایی‌ترین گام راهنمای خرید PS4 و PS5 را بدانید!
  2. چقدر قرار است هزینه کنید؟ با خودتان رو راست باشید!
  3. پلی استیشن‌ها چند نسخه دارند؟ نسخه استاندارد PS5 پرفروش‌ترین است!
  4. آگاهی از مشخصات فنی چقدر مهم است؟
  5. قدرت پردازنده گرافیکی و رزولوشن کدامیک بهتر است؟
  6. آرشیو و قیمت بازی‌ها چگونه است؟ از مراجع اصلی خرید کنید!
  7. آیا امکان سازگاری با بازی‌های قدیمی وجود دارد؟
  8. سرویس‌های آنلاین چقدر برایتان مهم است؟ اشتراک پلاس اکسترا بیشترین مزیت را دارد!
  9. ظرفیت ذخیره‌سازی کنسول‌های پلی استیشن چقدر است؟ SSD سریع‌تر است!
  10. قیمت بهترین پلی استیشن چقدر است؟ در تله قیمت نیفتید!
  11. بهترین راه خرید پلی استیشن؛ قبل از خرید با کارشناسان گامالوپ مشورت کنید!

البته با توجه به اینکه نسل‌های ابتدایی پلی استیشن کم کم از دو خارج شده و خریداران بسیار کمی دارد؛ تمرکز اصلی این مقاله بر نسل‌های هشتم و نهم پلی استیشن یعنی PS4 و PS5 است. پس تا انتها ما را همراهی کنید تا آگاهی کاملی از راهنمای خرید پلی استیشن به دست آورید.

انواع پلی استیشن کدام است؟ ابتدایی‌ترین گام راهنمای خرید PS4 و PS5 را بدانید!

کمپانی سونی حضور خود را در دنیای گیم با تولید اولین نسل‌های پلی استیشن PS1 در دهه‌های گذشته آغاز کرده است. طی این سال‌ها به صورت مداوم و همراه با رشد و توسعه دنیای تکنولوژی و دیجیتال، کنسول‌های پی اس نیز ارتقا یافته‌اند. تاکنون نه نسل از پلی استیشن‌ها به بازار آمده که هر کدام در دوره زمانی خود طرافدارن و خریداران خاص خود را داشته است.

در حال حاضر دو نسل هشتم و نهم کنسول‌های سونی بیشترین فروش را دارد. چرا که نسل‌های قبلی با امکانات و قابلیت‌های جدید سازگاری نداشته و از دور خارج شدند. پس اگر قصد خرید پلی استیشن را دارید لازم است اطلاعات کاملی از دو کنسول اخیر شرکت سونی داشته باشید. در ادامه همراه با مجموعه گامالوپ اطلاعات کامل‌تری از مشخصات فنی و مهم‌ترین نکات راهنمای خرید پلی استیشن ۵ و 4 را بررسی می‌کنیم.

چقدر قرار است هزینه کنید؟ با خودتان رو راست باشید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مقدار بودجه‌ای است که در نظر دارید. نیاز، خواسته و انتظاراتتان را حتما مشخص کنید. ممکن است شرایط، موقعیت و اهداف شما با دوستانتان یکی نباشد. پس درست نیست به خودتان فشار بیاورید که حتما اندازه دیگری‌ها خرج کنید.

شما باید بدانید که پلی استیشن را برای چه منظور و هدفی می‌خرید. سپس قیمت PS را از مراجع اصلی فروش کنسول ها دریافت کنید. در مرحله بعدی بنا به لیست اهداف، نیازها، انتظارات و خواسته هایتان و مقدار بودجه‌ای در نظر بگیرید و دیگر نکات چک لیست راهنمای خرید PS را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که مدیریت مالی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سبک زندگی گیمرها است. چرا که با خرید پلی استیشن، هزینه‌های دیگری نیز مانند خرید اکانت قانونی PS4، خرید گیفت کارت، خرید بازی‌ها و غیره خواهید داشت. پس در اولین قدم‌ها حتما مقدار بودجه خود را تعیین کنید.

بهترین نسخه پلی استیشن

پلی استیشن‌ها چند نسخه دارند؟ نسخه استاندارد PS5 پرفروش‌ترین است!

پلی استیشن ۴ و 5 نسخه‌های متفاوتی دارند. هر کدام از نسخه‌ها نیز قابلیت‌های خاص خود را دارند. کنسول نسل هشتم شامل پلی استیشن 4 اسلیم و و پلی استیشن 4 پرو است. PS4pro با کیفیت بالاتر و قابلیت‌های بیشتر، پرطرفدار از نسخه اصلی و نسخه اسلیم است.

نسخه‌های پلی استیشن 5 شامل دو دسته است:

  • نسخه استاندارد
  • نسخه دیجیتال

نسخه استاندارد دارای داریو دیسک است اما نسخه دیجیتال فقط بازی‌های دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه استاندارد PS5 قابلیت پشتیبانی و اجرای بازی‌های PS4 را نیز دارد. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر از نسخه‌های PS می‌توانید مقاله کدام نسخه پلی استیشن بهتر است را مطالعه کنید.

آگاهی از مشخصات فنی چقدر مهم است؟

هنگام خرید هر وسیله‌ای نمی‌توان از کنار مشخصات فنی آن به راحتی گذشت. بلکه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. در همین راستا هنگام خرید پی اس حتما اطلاعات کافی از موارد زیر را به دست آورید:

  • پردازنده مرکزی
  • درایو اپتیکال
  • حافظه خارجی
  • خروجی ویدیوی
  • RAM
  • حافظه داخلی
  • و پردازنده گرافیکی

لازم به ذکر است که برای دریافت اطلاعات کامل از تفاوت مشخصات فنی پی اس 4 و 5 می‌توانید مقاله لینک شده پلی استیشن 4 با 5 چه تفاوت‌هایی دارد را مطالعه کنید.

راهنمای خرید پلی استیشن

قدرت پردازنده گرافیکی و رزولوشن کدامیک بهتر است؟

قدرت پردازنده پلی استیشن‌ها با ترافلاکس، سرعت کلارک و CU مشخص می‌شود. کیفیت رزولوشن نیز با کیفیت خروجی صدا و تصویر سنجیده می‌شود. بالا بودن کیفیت پردازنده و خروجی صدا و تصویر باعث می‌شود که با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 و 5 را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که کیفیت پردازنده و گرافیک PS5 بالا تر از PS4 است. همچنین پلی استیشن 5 می‌تواند کیفیت K8 را نیز پشتیبانی کند. شرکت سونی هنگام رونمایی از پی اس 5 بیان کرد که نسل نهم کنسول را جایگزین نسل هشتم می‌دانند. جایگزینی PS5 به معنای ارتقا و سازگاری پی اس با امکانات و قابلیت‌های جدید است.

آرشیو و قیمت بازی‌ها چگونه است؟ از مراجع اصلی خرید کنید!

با وجود اینکه چند سالی از حضور PS5 در بازار می گذرد، آرشیو بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 همانند بایگانی بهترین بازی‌های پی اس 4 پربار است. بازی‌های پلی استیشن بسیار ناب بوده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.  بر این حسب شما با خرید پلی استیشن به دنیای بی نهایتی از بهترین بازی‌های جهان مانند God Of War، Horizon Forbidden West، Call of Duty و غیره دسترسی پیدا می ‌کنید.

پلی استیشن 5 دارای قابلیت Backward Compatibility است و امکان نصب، دانلود و اجرای بازی‌های نسل هشتم را نیز دارد. به همین دلیل است که در حال حاضر بیش از پی اس 4 طرفدار دارد. نگران قیمت بازی‌ها نیز نباشید. با خرید از مراجع اصلی فروش مانند گامالوپ، می‌توانید بهترین بازی‌ها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

آیا امکان سازگاری با بازی‌های قدیمی وجود دارد؟

سازگاری با بازی‌های قدیمی یکی دیگر از آیتم‌های مهم برای خرید است. چرا که می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های شما را مدیریت کند و نیاز به خرید دو کنسول را به طور کامل از بین ببرد. پلی استیشن 5 با 4000 بازی قدیمی سازگاری دارد. این قابلیت وقت و هزینه شما را ذخیره کرده و تجربه‌ای خوشایند را برایتان به ارمغان می‌آورد.

بهتر است هزینه خرید دو کنسول را برای دیگر لوزام گیم مانند صندلی، دسته، هدفون، مانیتور و غیره کنار بگذارید. البته فراموش نکنید که ابتدا حتما راهنمای هر کدام را مطالعه کنید. به عنوان نمونه برای کسب اطلاعات کافی از خرید بهترین صندلی گیمینگ می‌توانید مقاله لینک شده راهنمای خرید صندلی گیمینگ را مطالعه کنید.

سرویس‌های آنلاین چقدر برایتان مهم است؟ اشتراک پلاس اکسترا بیشترین مزیت را دارد!

حتما مشخص کنید که به بازی‌های آنلاین و امکان بازی با دوستانتان علاقه دارید یا نه. قابلیت‌های بازی آنلاین و گروهی بسیار لذت‌بخش و پُرطرفدار است. حتما شما هم به آن علاقمند خواهید شد. شرکت سونی با معرفی سه سرویس جدید با نام‌‎های پلاس پلی استیشن اسنشال، اکسترا و پریمیوم امکان بازی آنلاین را برای دوستداران کنسول‌های پلی استیشن فراهم کرده‌اند.

برای خرید اشتراک پلاس اکسترا می‌توانید با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید و راهنمای و مشاوره فنی لازم را دریافت و سپس برای ثبت سفارش اقدام کنید.

ظرفیت ذخیره‌سازی کنسول‌های پلی استیشن چقدر است؟ SSD سریع‌تر است!

فضای ذخیره و هارد پلی استیشن را حتما بررسی کنید. برخی از بازی‌ها سنگین است و نیاز به فضای کافی دارد. پی اس باید بتواند بازی‌های سنگین با گرافیک بالا را هم پشتیبانی کند. تفاوت فضای ذخیره را در پلی استیشن با HHD و SSD نشان می‌دهند. پلی استیشن 5 با قابلیت شخصی‌سازی و عملکرد سریع‌تر به هارد SSD مجهز است.

قیمت بهترین پلی استیشن چقدر است؟ در تله قیمت نیفتید!

قیمت یک ملاک مهم در چک لیست راهنمای خرید پلی استیشن است. اما تنهاترین ملاک نیست. قیمت PS5 از PS4 بیشتر است. همچنین قیمت نسخه استاندارد پی اس 5 از نسخه دیجتال پس اس 5 بیشتر است. با وجود ارتقا مشخصات فنی، کیفیت بهتر، سرعت بالاتر و سازگاری با بازی‌های نسل قبل، منطقی است که قیمت نسخه استاندارد پلی استیشن 5 بیشتر باشد.

البته توجه کنید که تفاوت دو نسل 8 و 9 پلی استیشن‌ها بسیار زیاد نیست. پس مراقب باشید که در تله قیمت‌های بالا یا پایین نیفتید. بالا یا پایین بودن قیمت یکی از روش‌ها برای گمراهی خریداران است. متاسفانه افراد سودجو هم از این موضوع به خوبی استفاده کرده و باعث سردرگمی در بازار می‌شوند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و دریافت قیمت حتما از طریق مراجع اصلی و فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

بهترین راه خرید پلی استیشن

بهترین راه خرید پلی استیشن؛ قبل از خرید با کارشناسان گامالوپ مشورت کنید!

در این مقاله با مطرح کردن 10 سؤال مهم و ضروری چک لیست کاملی از راهنمای خرید پلی استیشن را بیان کردیم. در حال حاضر دو نسل هشتم و نهم پلی استیشن‌ها یعنی PS5 و PS4 در دسته پرفروش‌ترین کنسول‌ها قرار دارند. بهترین راه خرید پلی استیشن، خرید از فروشگاه معتبری است که شما را بعد از خرید نیز پشتیبانی کند.

گامالوپ همراه با تیمی تخصصی خود از سال 1394 تاکنون یکی از مراجع اصلی فروش کنسول پلی استیشن، اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما از تیم تخصصی گامالوپ مشاوره بگیرید و با توجه به شرایط و بودجه‌ای که دارید بهترین کنسول اورجینال را خریداری کنید.

کارشناسان گامالوپ 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته شما را پشتیبانی می‌کنند تا بهترین لحظات بازی را تجربه کنید. برای استعلام قیمت دقیق PS5 و PS4 می‌توانید از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید. همراه با گامالوپ از بازی‌های خود نهایت لذت را ببرید.