بازی Elden Ring بدون تردید یکی از مورد انتظارترین بازیهای سالهای اخیر است. گیمرها صبر ندارند تا بتوانند بالاخره جدیدترین ساختهی استودیو فرام سافتور (FromSoftware) را تجربه کنند. اما دلیل این همه هیاهو و سر و صدای پیش از عرضه این اثر چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چرا بازی الدن رینگ این قدر مورد توجه قرار گرفته است. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.
فهرست محتوا
5 موردشاید بازیهای استودیو فرام سافتور به اندازه نسخههای مختلف فرنچایزهای Assassin’s Creed و Call of Duty فروش نداشته باشند، اما عرضه هر یک از آنها، تاثیرات قابل توجهی روی صنعت گیم میگذارد. حتی اگر خودتان بازیهای این استودیو را تجربه نکرده باشید، اما بدون شک تعریف و تمجیدهای آنها را شنیدهاید؛ همین تعریف و تمجیدها اکثر کاربران را وسوسه کرده که حداقل یک شانس به این آثار بدهند و به سراغشان بروند. اگر در شبکههای اجتماعی مثل توییتر فعال باشید، قطعا تاکنون بارها و بارها تصاویر و توییتهایی درباره اثر جدید استودیو فرام سافتور دیدهاید. بازی Elden Ring یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 به جساب میآید و گیمرهای زیادی بیتابانه منتظر انتشار آن هستند. هر یک از بازیهای استودیو فرام سافتور فلسفه خاصی را دنبال میکنند و طراحی آنها فوقالعاده صورت میپذیرد. پس انتظارات از الدن رینگ نیز بسیار بالا است.
در مجموع باید گفت که نمیتوان هایپی که برای این اثر به وجود آمده را نادیده گرفت. ما در ادامه به شما میگوییم که چرا اکثر گیمرها این قدر منتظر عرضه بازی Elden Ring هستند.
این اثر دنبالهای برای سری بازیهای Dark Souls نیست
نمیتوان تاثیری که سری بازیهای Dark Souls روی صنعت گیم گذاشتند را نادیده گرفت. تاثیر آنها در حدی بود که حتی موجب به وجود آمدن یک زیر ژانر در جهان بازیهای ویدیویی شد. اما شاید بسیاری از شما بگویید که کار فرام سافتور با فرنچایز دارک سولز حتی پیش از عرضه بازی Dark Souls 3 تمام شده بود. در واقع این گفته تا حدی درست است. بازی الدن رینگ تا حد زیادی یک انشعاب متمایز از آثار پیشین استودیو فرام سافتور است. جهان بازی و طراحی اثر حس و حال کاملا متفاوتی را به مخاطب القا میکنند. حالا استودیو سازنده میتواند انتخاب کند که کدام مکانیکها را میخواهد از سری بازیهای دارک سولز وام بگیرد و کدام موارد باید نادیده گرفته شوند.
بازی Elden Ring بدون شک ویژگیهای زیادی خواهد داشت که مشابه خصوصیات مجموعه Dark Souls هستند. اما سازندگان سعی کردهاند که این نوع ویژگیها را به نحوی برای بازی جدیدشان شخصیسازی کنند تا به بازیکنان احساس تکراری بودن اثر دست ندهد.
بازی Elden Ring اولین اثر جهانباز از استودیو فرام سافتور است
بازی الدن رینگ که امیدواریم سرآغاز یک فرنچایز فوقالعاده از استودیو فرام سافتور باشد، اولین اثری است که دارای یک دنیای جهانباز (Open World) خواهد بود. برای اولین بار استودیو سازنده رویکرد خطی را در پیش برد داستان کنار گذاشته و حالا به بازیکنان آزادی عمل بیشتری را از همان ابتدا ارائه داده است. البته هنوز نمیدانیم که این رویکرد چقدر روی توازن بازی و ریتم آن تاثیر خواهد گذاشت. نسخههای پیشین از این استودیو همیشه از نظر توازن فوقالعاده بودند و ریتم خیلی خوبی را ارائه میدادند؛ حالا باید صبر کنیم تا ببینیم آیا سازندگان توانستهاند همان توازن و ریتم را در بازی جهانبازشان نیز ارائه دهند یا نه. احتمالا اگر این رویکرد آنها با استقبال گیمرها روبهرو شود، در آثار آینده استودیو فرام سافتور، تعداد بیشتری از عناوین جهانباز را خواهیم دید.
وجود مکانیکهای جدید در بازی الدن رینگ
بازی Elden Ring صرفا از نظر ارائه یک دنیای جهانباز نیست که تفاوتها را رقم خواهد زد، بلکه مکانیکها و سیستمهای جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد. در این اثر شما میتوانید برخلاف سری بازیهای سولز، به صورت آزادانه بپرید؛ این ویژگی میتواند در حین تجربه باس فایتهای (Boss Fight) نفسگیر بازی حسابی به دردتان بخورد. سیستم حرکتی و پویایی بازی نیز به خوبی پیادهسازی شده است و این امر تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. به لطف این سیستم حرکتی و داینامیک بودن بازی، اگر واکنشهایتان به اندازه کافی سریع باشد، به خوبی میتوانید در برابر دشمنانتان موفق ظاهر شوید. پریدن نیز یکی از مکانیکها مهم در بازی الدن رینگ است که به موجب آن میتوانید به برخی از محیطهای مخفی اثر دسترسی پیدا کنید. در واقع در این بازی مکانهایی که در ارتفاع زیاد قرار دارند، بیشتر از نسخههای پیشین هستند و در نتیجه نیاز مبرمی به مکانیک پرش خواهید داشت.
در بازی Elden Ring شما میتوانید سوار بر یک اسب، در محیط اثر به گشت و گذار بپردازید. البته وجود این اسب صرفا برای کم کردن زمان صرف شده برای جا به جا شدن در محیط وسیع بازی نیست، بلکه وجود آن در مبارزات نیز تاثیرگذار است و داشتن اسب میتواند یک نکته مثبت در مبارزات برایتان باشد. قابل ذکر است جهان بازی الدن رینگ از آثار پیشین استودیو فرام سافتور بزرگتر است. این اسب قدرت پرش بالایی خواهد داشت و میتواند شما را به مناطقی که در حالت عادی نمیتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید، برساند. علاوه بر این، به لطف وجود آن میتوانید با روشهای مختلفی دست به کشتن دشمنانتان بزنید. در واقع مکانیکهای مخصوصی برای مبارزات در حالت سوار بر اسب تعبیه شده است. شما میتوانید سوار بر اسب به گروههای مختلفی از دشمنان حمله کنید و پیش از شروع مبارزه با باسها، سایرین را از بین ببرید. جالب است بدانید که اسبتان در باس فایتها نیز کارایی خواهد داشت. حتی در برخی از باس فایتها، سوار شدن بر پشت اسب برای زنده ماندن ضروری خواهد بود. این از جمله ویژگیهایی است که شما در آثاری نظیر Bloodborne از آنها بینصیب بودید.
تکامل سیستم مبارزات
میتوان به جرات گفت که بازی Sekiro: Shadows Die Twice جذابترین اثری است که پس از ساخت بازی Demon’s Souls توسط استودیو فرام سافتور، شاهدش بودهایم. بازی سکیرو یک اثر بسیار خوب و منحصر به فرد بود و در واقع استودیو سازنده با عرضه آن خواست یک نکته مهم را خاطر نشان کند؛ آن هم این است که آنها میتوانند ورای انتظارات ظاهر شوند و از جنبههای مختلف دست به نوآوریهای خاصی بزنند. بازیهای فرام سافتور با درجه سختی بالایشان شناخته میشوند. بازی Sekiro: Shadows Die Twice نیز چنین حالتی داشت. شما در این اثر باید سرعت عمل بالایی داشته باشید و باید بدانید که مبارزات به شدت روی زمانبندی در انجام حرکات و جاخالی دادن متکی است. این موضوع هم تعداد زیادی از بازیکنان را به دردسر انداخته بود و گیمرها مدتها از سخت بودن این اثر میگفتند. احتمالا شما نیز انتظار داشتهاید که استودیو سازنده این مکانیکهای جذاب را فراموش نکند و چشمهای از این ویژگیها را در بازی Elden Ring مشاهده کنیم.
علاوه بر این، بازی سکیرو مکانیکهای مخفیکاری را نیز معرفی کرد.حال به نظر میرسد که بازی الدن رینگ قرار است این مکانیکها را به شکلی گستردهتر ارائه دهد. در واقع این اثر در لحظاتی میتواند شما را به یاد بازی Splinter Cell بیندازد. به نظر میرسد در این اثر مخفیکاری اهمیت زیادی داشته باشد. شما گاهی باید بدون سر و صدا نگهبانان دشمن را از پا درآورید تا بتوانید به اردوگاه نفوذ کنید.
البته باید کمی صبر کنیم تا بازی عرضه شود و پس آن ببینیم که اهمیت واقعی مخفیکاری چه قدر است. باید منتظر بمانید تا ببینیم مخفیکاری فقط در همان چند ساعت ابتدایی بازی Elden Ring نقش محوری دارد و پس از آن به دست فراموشی سپرده میشود یا قرار است از این حالت برای پیش بردن مراحل به صورت مکرر استفاده کنیم.
سیستم ساخت و ساز
تاکنون از ویژگیهای زیادی که در بازی الدن رینگ خواهیم دید صحبت کردهایم که هر یک از آنها میتوانند در جذابتر شدن اثر تاثیر داشته باشند. ارائه جهانی بزرگتر با آزادی عمل بیشتر، داشتن یک اسب برای جا به جا شدن در محیط و اضافه شدن توانایی حرکتی بیشتر از جمله ویژگیهای خاص جدید این اثر از استودیو فرام سافتور هستند. علاوه بر این، پراکنده شدن دشمنان متنوع و پر شمار در نقاط مختلف جهان بازی، از جمله دلایلی است که میتواند نقش سیستم مخفیکاری را پر رنگتر جلوه دهد. با وجود تمام اینها، شاید بتوان سیستم ساخت و ساز (Crafting) را برگ برنده بازی Elden Ring دانست. به خصوص اگر به بازیهایی که از گیمرها میخواهند برای به دست آوردن چوب، درختها را ببرند یا برای به دست آوردن آهن و سنگ کارهای مختلفی را انجام دهند، این ویژگی بازی الدن رینگ به مذاقتان خوش خواهد آمد.
تا این جای کار ما میدانیم که بازیکنان میتوانند در بازی از قسمتهای مختلف بدن حیوانات و دیگر منابعی که در جهان اثر وجود دارد، برای اهداف مختلف استفاده کنند. برای مثال شما میتوانید این گونه منابع را برای ساخت تیر و دیگر ابزار به کار ببرید. این ویژگی در واقع میتواند تاثیر زیادی روی تجربه کاربران از اثر بگذارد و نقش بسیار کلیدیای در پیشبرد مراحل داشته باشید. در واقع بازی Elden Ring با این ویژگی بیش از همه آثار دیگر که توسط استودیو فرام سافتور ساخته شده، به ژانر نقشآفرینی (RPG) نزدیک شده است. البته امیدواریم سیستم ساخت و ساز بیش از حد و به صورت افراطی در بازی نقش نداشته باشد. با این وجود شک نداریم که این ویژگی یکی از المانهای مهم و قابل توجه در بازی الدن رینگ خواهد بود.
این بود 5 نکتهای که قبل از خرید Elden Ring باید میدانستید برای خرید اکانت قانونی Elden Ring از فروشگاه گامالوپ باید اقدام کنید . امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره بازی الدن رینگ چیست؟ شما انتظاراتی از این اثر دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: VG247
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه