تاریخ انتشار PS5

سونی پنجره انتشار “تعطیلات 2020” را برای PS5 تأیید کرده است ، اگرچه هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. از نظر تاریخی ، نوامبر ماه منتخب برای عرضه کنسول بوده است. سونی اخیراً به بلومبرگ گفت كه علیرغم ویروس کرونا كه بر سود پیش بینی شده امسال تأثیر می گذارد ، هنوز انتظار دارد كه PS5 را در اواخر سال 2020 راه اندازی كند.

 

PS5 چقدر هزینه خواهد داشت؟

بدیهی است که سونی  با توجه به هزینه بالای PS3 و قیمت مناسب تر PS4 و همچنین موفقیت نسبی هر دو کنسول ، دشوار است که باور کنید سونی از دو نسل گذشته چیزی یاد نگرفته است.

آنچه در مورد ps5   می دانیم

PS5 در نسل جدیدی از بازی ها پیشرو خواهد بود، اما همچنین  با بازی  ps4سازگاراست. هر دو کنسول دارای معماری داخلی مشابه هستند ، بنابراین انتقال از آنچه که از PS3 به PS4 دیدیم ساده تر است. با این حال ، مشخص نیست که کدام یک از بازی های PS4 با PS5 سازگار خواهد بود. سونی گفته است كه بیشتر بازی ها بر روی PS5 اجرا می شوند چرنی خاطرنشان كرد كه تقریباً 100 بازی بیشتر PS4 با سیستم جدید سازگار خواهد بود. چرنی گفت: دلیل اینکه برخی بازی ها سازگار نیستند این است که “این بار واقعاً گسترده است و برخی از بازی ها نمی توانند آن را کنترل کنند.” این بدان معنی است که سونی باید قبل از بازی ، هر بازی را آزمایش کند.

درمورد مشخصات PS5 ، مهمترین آن دارای یک SSD سفارشی 825 گیگابایتی با شکاف ذخیره سازی NVMe SSD قابل ارتقا است ، که زمان نصب سریعتر و همچنین بارگذاری سریعتر را تضمین می کند – هر چند که همه SSD های NVMe قادر به سازگاری با PS5 نخواهند بود.

این کنسول از ردیابی پرتوی ، صدای سه بعدی و PlayStation VR پشتیبانی می کند و همچنین دارای یک درایو Blu-ray 4K UHD است. سونی برای ساده کردن موارد گفته است که PS5 به اندازه کافی قدرتمند است تا از رزولوشن 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی کند – این دو برابر نرخ تجدید اکثر تلویزیون ها است ، که معمولاً با سرعت 60Hz کار می کنند

 

 

 

اخیراً ، ما نگاهی به کنترلر PS5 ، DualSense داشتیم. سونی گفت كه یكی از اهداف آن “تعمیق احساس غوطه وری هنگام بازی است”. این شرکت با آشکار ساختن دو ویژگی جدید که کنترلر نسل بعدی از آنها پشتیبانی می کند ، در این باره توضیح داده است. اولین مورد جایگزینی فناوری رامبل آن با بازخورد هاپتیک است – به همین دلیل آنها قسمت Shock را با نام DualShock انداختند. سونی می گوید “شما واقعاً طیف گسترده ای از بازخورد را احساس می کنید” با برخورداری از هاپتیک ، به معنای “سقوط به دیوار در اتومبیل مسابقه” بسیار متفاوت از ساختن تخته در زمین فوتبال است. سونی خاطرنشان كرد كه حتی می توانید تفاوت بین بافت های مختلف را نیز حس كنید.

 

دومین ویژگی بزرگ جدید ، چیزی است که سونی آن را “محرک های تطبیقی” می نامد ، که این شرکت ادعا می کند می تواند اقدامات مختلفی را شبیه سازی کند ، از جمله “احساس لمس کشیدن کمان و پیکان یا شتاب یک وسیله نقلیه خارج از جاده از طریق زمین های صخره ای”.