خبر جالبی در خصوص فن های متفاوت پلی استیشن 5 منتشر شده است که شاید در عملکرد این کنسول بازی جدید سونی، اثربخشی خاصی نداشته باشد، اما ارتکاب آن از سوی کمپانی بزرگی مانند سونی، کمی عجیب به نظر می رسد. این فن های متفاوت کنسول بازی پلی استیشن 5، در خصوص تولید صدا کمی با هم تفاوت دارند. یکی از فن ها مقداری صدا از خود ایجاد کرده و این موضوع تا حدودی جلب توجه می کند.

فهرست محتوا

1 مورد
  1. فن های متفاوت پلی استیشن 5

فن های متفاوت پلی استیشن 5

این خبر برای نخستین بار در وب سایت فرانسوی Les Numériques منتشر شده است. در خبر منتشر شده در این وب سایت آمده است که در کنسول های پلی استیشن 5، دو نوع فن مختلف به کار برده شده و یکی از این فن ها، مقداری صدا از خود تولید می کند، در حالی که فن دیگر کاملا بی صدا است. البته این صدا و نوع فن ها، در عملکرد اصلی کنسول ها، تاثیری نداشته و تنها این موضوع صدا، جالب به نظر می رسد. اما به هر جهت این موضوع که کمپانی سونی در ساخت کنسول PS5 های خود، از دو مدل فن مختلف استفاده کرده است، هم برای شرکت ها و هم برای کاربرانی که قصد خرید این کنسول بازی را دارند، جالب خواهد بود.

فن های متفاوت پلی استیشن 5

اما این ماجرا از کجا مشخص شد؟ تعدادی از کاربرانی که این کنسول را خریداری کرده بودند، شکایاتی نسبت به صدای بیش از حد انتظار فن آن مطرح کردند. در حالی که تعداد دیگری از کاربران مدعی بودند که کنسول آن ها حین کارکرد هیچ صدایی از خود تولید نمی کند و این موضوع باعث شد که وب سایت فرانسوی به بررسی چندین کنسول پرداخته و اطمینان حاصل کند که در ساخت آن ها، از دو نوع فن مختلف استفاده شده است. با باز کردن قطعات چند مورد از این کنسول ها، به قطعیت مشخص شد که فن های به کار رفته در پلی استیشن 5 های سونی از دو مدل مختلف هستند.

از طرفی دیگر این دو مدل دوباره در یک تست در کنار یکدیگر روشن شده و صدای خروجی آن ها در مقایسه با هم قرار گرفت و ثابت شد که یکی از کنسول ها به اندازه 39 دسی بل صدا داشته و کنسول دیگری نیز 43 دسی بل صدا دارد. این مقایسه اگر چه تفاوت ناچیزی را از خود نشان می دهد، اما به هر حال ثابت می کند که فن به کار رفته در کنسول های سونی متفاوت از یکدیگر تعبیه شده است.

البته هیچ یک از این فن ها مشکلی در عملکرد کنسول بازی پلی استیشن 5 سونی ایجاد نکرده و حتی پس از گذشته چند ساعت از روشن بودن آن نیز، تفاوت عملکردی مشاهده نمی شود. به نظر می رسد تنها مشکلی که در خصوص این فن ها با آن روبرو هستیم، تفاوت چند دسی بلی در صدای تولیدی این ها است.

پیشنهاد مطالعه: آمادگی های پیش از خرید PS5 کدامند؟