در جدیدترین اخبار مربوط به پلی استیشن 5 می خوانیم که این کنسول بازی جدید برند سونی، با قابلیت ضبط ۶۰ دقیقه آخر گیم پلی همراه است و این ضبط تصاویر با کیفیت 4K انجام خواهد شد. قابلیت ضبط ۶۰ دقیقه آخر گیم پلی در پی اس 5 ویژگی تازه ای است که این کنسول بازی جدید سونی را در قیاس با کنسول بازی قبلی آن، یعنی پی اس 4 در یک رده متمایز قرار می دهد.

همان طور که می دانید زمان عرضه پلی استیشن 5، 22ام آبان ماه یعنی 12ام نوامبر امسال اعلام شده است و علاقه مندان به این کنسول بازی برای خرید اکانت قانونی PS5 از همین روزها مشتاق هستند تا بازی های مورد نظر خود را در کنسول بازی جدید برند سونی تجربه کنند.

جالب توجه است که با در نظر گرفتن این موضوع که مدت زمان زیاد و قابل توجهی تا روز رونمایی و عرضه رسمی پی اس 5 باقی نمانده است، هنوز اخبار مختلفی از قابلیت ها و تکنولوژی آن از گوشه و کنار و خود کمپانی سونی به گوش می رسد و گویی همچنان تا زمان رونمایی و عرضه واقعی این کنسول بازی، باید شاهد هیجانات زیادی از سوی آن باشیم. احتمالا این چیزی است که تنور اشتیاق این کنسول جدید برند سونی را داغ نگه داشته و شاید بتوان آن را بخشی از سیاست های تیم فروش سونی در مبحث کنسول های بازی دانست.

ضبط ۶۰ دقیقه آخر گیم پلی در پی اس 5

به احتمال زیاد برای بهره برداری از قابلیت ضبط ۶۰ دقیقه آخر گیم پلی در پی اس 5 باید روی کلید کریت Create در کنترلر فشار وارد کرده و سپس گزینه Save recent gameplay را انتخاب کنید تا 60 دقیقه پایانی گیم پلی با کیفیت بالای 4K ذخیره شوند.

البته لازم به ذکر است که کیفیت به صورت پیش فرش روی 1080P ذخیره شده و نرخ 60 فریم بر ثانیه دارد و تنها در صورتی که خود شما مایل به ضبط تصاویر با کیفیت برتر 4K باشید، می توانید این تنظیم پیش فرض شده را تغییر دهید. در نظر داشته باشید که برای تغییر کیفیت ضبط تصویر باید پیش از اقدام برای یک گیم پلی اقدام کنید و این موضوع در زمان شروع ضبط، بدون قطع کردن آن و یا به طور کلی یکباره میسر نخواهد بود.

لازم به توضیح است که در صورت اتصال کنسول بازی پی اس 5 به تلویزیون 4K، می توانید به تنظیمات کنسول پی اس 5 مراجعه کرده و وارد بخش Resolution Manual Recording شوید. در این جا فرصت آن را خواهید داشت که کیفیت 1920*1080 و 3840*2160 را انتخاب کنید.

منبع:  gamespot