پیش از این نیز اخباری در خصوص احتمال تشنج افراد مبتلا به صرع یا بیماری غش در بازی های مختلف کمابیش به گوش رسیده بود که البته هرگز به این اندازه جدی که درباره ریسک تشنج در سایبرپانک 2077 داریم، بولد نشده بودند. متاسفانه گیمرهای اینفورمر و در واقع تسترهای این بازی که پیش از عرضه نسخه رسمی آن، به تست و تجربه بازی پرداخته اند، گزارشاتی از احتمال بالای تشنج حین تجربه این بازی را ارائه کرده اند.

فهرست محتوا

1 مورد
  1. ریسک تشنج در سایبرپانک 2077

ریسک تشنج در سایبرپانک 2077

به واقع یکی از این گیمرها به راستی این تشنج را تجربه کرده و آن را بسیار بد توصیه نموده است. البته کمپانی سازنده نیز این موضوع را تائید کرده و اظهار داشته است که به دنبال رفع سریع موضوع بوده و تمام تلاش خود برای ارائه یک آپدیت که بتواند این موضوع را پوشش داده یا حداقل به گیمرها هشدار دهد که با نزدیک شدن به این صحنه های پرریسک بازی، از خود مراقبت داشته باشند. البته به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک سی دی پراجکت رد بتواند آپدیت کاملا موثر برای برطرف کردن کامل ماجرا را ارائه کند و احتمالا تنها هشدار برای این عده از افراد فعلا به بازی اضافه خواهد شد.

ریسک تشنج در سایبرپانک 2077به این ترتیب که در هشدار می آید که اگر افراد دارای سابقه بیماری صرع یا تشنج هستند، باید قبل از شروع به بازی کردن سایبرپانک 2077، با پزشک متخصص مشورت داشته و در صورت وجود ریسک در زمان تجربه بخش Braindance (رقص مغز)، از تجربه بازی صرف نظر کنند. در این بخش نورهای ال ای دی قرمز و سفید به شکل تاثیرگذاری منفی بر افراد دارای زمینه تشنج، به چشمک زدن درآمده و حتی برای افراد با وضعیت سلامت معمولی، نیز می توانند تحریک کننده مغز باشند.

در این قسمت که بازیکن باید قسمتی از خاطرات شخصی دیگر را زندگی کند، فضای بازی با روشن و خاموش شدن سریع و پیوسته ال ای دی های رنگی همراه می شود و این درست شبیه به چیزی است که حین انجام مراحل درمان برای بیماران صرع، دیده می شود و چنین شبیه سازی می تواند برای این افراد بسیار مخرب ظاهر شود.

گروه های مختلفی خواستار اصلاح و عکس العمل سریع این ماجرا از سوی کمپانی سازنده شده اند و با توجه به این که پنج شنبه 21ام آذر ماه این بازی عرضه خواهد شد، باید دید که کمپانی سی دی پراجکت چه زمانی می تواند عکس العمل صحیح نشان داده و مشکل را برطرف سازد.

همین طور بخوانید:

سی دی Cyberpunk 2077 در اختیار برخی از کاربران قرار گرفت