راهنمای خرید هدفون گیمینگ؛ فقط پنج دقیقه تا خرید مناسب‌ترین هدفون فاصله دارید!

بیش از 100 شرکت متفاوت در دنیا هدفون و هدست تولید می‌کنند. تنوع برند، مدل، طرح و قیمت، اغلب باعث سردرگمی خریداران می‌شود. ممکن است شما هنگام خرید از خود بپرسید که چه هدفونی به درد من می‌خورد؟ چقدر برای خرید هدفون گیمینگ باید هزینه کنم؟ هدفون با سیم بهتر است یا بی سیم؟ برای پاسخ به هر کدام از سؤالاتی که دارید با ما در این مقاله همراه باشید تا با ارائه چک لیست کاملی از راهنمای خرید هدفون گیمینگ شما را برای یک خرید مطمئن، مناسب و باکیفیت همراهی کنیم. 

فهرست محتوا

12 مورد
  1. هنگام خرید هدفون دچار سردرگمی بازار نشوید؛ نیاز و علائق خود را لیست کنید!
  2. برای خرید هدفون میزان بودجه خود را تعیین کنید؛ مراقب تله قیمت باشید!
  3. راحتی هدفون مهم است؛ گول زیبایی ظاهری را نخورید!
  4. حذف نویزهادر هدفون گیمینگ؛ ایزوله سازی صدا یک فاکتور مهم است!
  5. کیفیت ساخت هدفون؛ برندهای معتبر را بشناسید!
  6. هدفون یا هدست، میکروفون چقدر مهم است؟
  7. هدست گیمینگ بی سیم یا با سیم؛ بودجه و سلیقه کاربری خود را در نظر بگیرید!
  8. هدست گیمینگ برای موبایل یا هر دیواس دیگری یکی است!
  9. صدای فراگیر همان صدای سه بعدی نیست؛ اشتباه نکنید!
  10. شکل ظاهری هدفون گیمینگ مهم است؛ انتخاب با شماست!
  11. بهترین هدست‌های گیمینگ ارزان؛ قیمت یکی از شاخص‌های انتخاب است!
  12. در نهایت برای خرید هدست بازی به دنبال چه چیزی باشیم؟ از کارشناسان گامالوپ راهنمایی بخواهید!

راهنمای خرید هدفون گیمینگ

هنگام خرید هدفون دچار سردرگمی بازار نشوید؛ نیاز و علائق خود را لیست کنید!

مانند هر فناوری دیگری تعداد زیادی هدفون گیمینگ در بازار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها عالی نیستند. قبل از اینکه به بازار بروید باید بدانید دقیقاً دنبال چه چیزی هستید. بهتر است نیازها، علائق و کاربردهایی که هدفون برای شما دارد را لیست کنید. ابتدا باید بدانید که هدفون گیمینگ را برای چه کاربردهایی می‌خواهید. انتظارت شما از خرید هدفون گیمینگ چیست. از خود بپرسید که چه مشخصات و مزایایی برای شما از همه چیز مهم‌تر است.

در واقع لیست کردن نیاز، کاربرد، مزایا و علائق، راه شما را برای خرید یک هدفون گیمینگ باکیفیت و مناسب بسیار کوتاه می‌کند. سپس مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به لیستی که تهیه کرده‌اید اضافه کنید. در انتهای کار شما چک لیست کاملی از راهنمای خرید هدفون گیمینگ دارید که بهترین انتخاب را برای شما رقم می‌زند.

برای خرید هدفون میزان بودجه خود را تعیین کنید؛ مراقب تله قیمت باشید!

بهتر است برای خرید هدفون گیمینگ ابتدا و در اولین قدم‌ها میزان بودجه خود را تعیین کنید. مشخص کردن بودجه، مسیر خرید شما را بسیار کوتاه‌تر می‌کند. توجه کنید که قیمت در بازار ممکن است یک تله باشد. گاهی قیمت بالای هدفون یا هدست گیمینگ ارزان یک دام برای خریدار است. قیمت به تنهایی به هیچ عنوان نشان دهنده کیفیت یا بی‌کیفیت بودن محصولات دیجیتال مانند هدفون و هدست نیست.

شما گاهی با بودجه کمتر هم می‌توانید هدفون گیمینگ با مشخصات و مزایای بالا خریداری کنید. کافی است کمی جستجوگر باشید و از کارشناسان وب سایت معتبر درباره مشخصات فنی هدست پرس و جو کنید. با به دست آوردن اطلاعات کافی شما می‌توانید بنا به نیاز خود، کاربرد و مشخصات هدست، یک انتخاب عالی داشته باشید.

اگر هدست را برای درآمدزایی نیاز دارید کمی سطح بودجه خود را افزایش دهید و با یک خرید باکیفیت‌تر از مزایای هدست برای به دست آوردن درآمد بیشتر استفاده کنید.

راحتی هدفون مهم است؛ گول زیبایی ظاهری را نخورید!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای راهنمای خرید هدفون گیمینگ، راحتی هدفون است. هنگام خرید، ظاهر هدفون را در اولین اولیت قرار ندهید. شما ممکن است ساعت‌ها مشغول بازی باشید. پس نباید هدفون شما را اذیت کند. کمی وزن اضافه‌تر می‌تواند شما را به کلی خسته و دچار سردرد یا گردن درد کند. به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم حتما از هدفون‌هایی استفاده کنید که راحت هستند.

نگران این نباشید که قبل از خرید چگونه می‌توانید از راحت بودن هدست خبردار شوید. چرا که خوشبختانه ویدیوهای تست هدفون‌ گیمینگ در شبکه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر وجود دارد که می‌توانید آن ها را ببینید. حتی می‌توانید نظر کاربران را هم جویا شوید و به راحتی تجربه استفاده از هدست را بررسی کنید.

حذف نویزهادر هدفون گیمینگ؛ ایزوله سازی صدا یک فاکتور مهم است!

توانایی مسدود کردن صدا و نویزهای اطراف یک فاکتور مهم برای خرید بهترین هدفون گیمینگ است. ایزوله ضعیف صدا می‌تواند چیزی را که می‌شنوید تغییر دهد. تنها صدایی که شما باید بشنوید، صدایی است که از خروجی هدفون خارج می‌شود. ایزوله‌سازی بر روی لذت تجربه کاربری گیمرها بسیار تأثیر گذار است.

یک فاکتور مهم و تأثیرگذار بر روی ایزوله‌سازی صدا، اندازه و جنس پد هدفون است. اگر پد هدفون بزرگ نیست و اطراف گوش شما را نمی‌گیرد، بهتر است که از یک جفت پد بزرگ‌تر استفاده کنید. همچنین اگر عینک می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم که به فکر تهیه پدهای مخملی باشید.

برخی از هدس‌ های بازی قابلیت حذف نویز را به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری دارند. این دسته از هدست‌ها می‌توانند نویز پس زمینه را فیلتر کرده و خروجی صدا را برای شما واضح‌تر کنند. قابلیت ایزوله‌سازی فعال هدست‌های بازی یکی از مزایای جدید است و هزینه بالاتری را می‌خواهد. البته ترکیب حدف نویز فعال و قابلیت‌های فیزیکی ایزوله‌سازی می‌تواند یک تجربه بسیار عالی را به شما بدهد.

کیفیت ساخت هدفون؛ برندهای معتبر را بشناسید!

کیفیت ساخت و طراحی هدفون گیمینگ یکی دیگر از مهمترین مواردی است که باد به آن توجه کنید. جنس، متریال ساخت، قطعات، کیفیت صدا، میزان دوام، راحتی حین استفاده، بهداشتی بودن ایرپدهای هدفون و غیره از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید.

یک راه حل ساده برای خرید هدست با کیفیت، خرید از برندهای معتبر است. برند هرگز اعتماد مشتریان خود را از بین نمی‌برد بلکه به دنبال افزایش مشتریان وفادار است. پس می‌توانید با انتخاب برند و خرید از شرکت معتبر، خرید مطمئنی داشته باشید. انتخاب بهترین هدست‌های گیمینگ میان رده بسیار ارزشمندتر از خرید هدست زیبا اما بی‌دوام است. هدست‌هایی با بدنه آلومنیوم یا استیل و ایرپدهای مخمل می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

هدفون یا هدست، میکروفون چقدر مهم است؟

تفاوت هدفون با هدست در این است که هدست دارای میکروفون بوده و هدفون میکروفون ندارد. اگر نبود میکروفون برایتان مهم نیست بودجه خود را صرف خرید بهترین هدفون گیمینگ کنید. اما اگر دارا بودن میکروفون برایتان مهم است باید نیاز و کاربرد میکروفون را هنگام خرید در نظر داشته باشید.

اگر میکروفون را فقط برای ارتباط با هم تیمی‌ها و دوستانتان می‌خواهید نیاز به میکروفون پرقدرت ندارید. خرید هدست از هر کدام از برندهای معتبر می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. اما اگر از میکروفون هدست استفاده‌های بیشتری می‌کنید حتما به سطح کیفیت میکروفون دقت کنید.

لازم به یادآوری است که میکروفون هدست‌ها تقریباً عملکرد یکسانی دارند. تفاوت میکروفون‌ها اغلب به دلیل مشخصات فنی یا مزایای جانبی است. میکروفون‌ها به دو دسته همه جهته و تک جهته نیز تقسیم می‌شوند. میکروفون تک جهته مقابل دهان قرار داشته و حساسیت بالایی نسبت به انتقال صدا از دهان دارد. میکروفون همه جهته اغلب صدای‌های اطراف را نیز می‌رساند.  

با راهنمای خرید هدفون گیمینک به بهترین انتخاب ممکن می‌رسید!

یکی از موارد دیگری که در انتخاب هدست باید توجه کنید این است که می‌خواهید میکروفون از هدست جدا شود یا نه. اگر از هدست به عنوان هدفون نیز استفاده می‌کنید بهتر است مدلی را خریداری کنید که میکروفون آن جدا می‌شود. در برخی از مدل‌ها میکروفون به داخل هدست جمع شده و نیاز به جدا سازی ندارید. با توجه به تنوع مشخصات میکروفون هدست لازم است که حتما نیاز و کاربرد هدست گیمینگ را برای خود مشخص و سپس برای خرید افدام کنید.

هدست گیمینگ بی سیم یا با سیم؛ بودجه و سلیقه کاربری خود را در نظر بگیرید!

انتخاب هدست گیمینگ بی سیم یا با سیم ارتباط مستقیمی با نوع کاربرد، بودجه و سلیقه شما دارد. اگر بودجه‌ شما محدود است پیشنهاد می‌کنیم به جای هدست بلوتوثی بی کیفیت، هدست با سیم و باکیفیت را خریداری کنید. اگر جای شما ثابت است از هدست گیمینگ با سیم استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید که حین بازی حرکت کنید یا اینکه دوست ندارید سیم مانع حرکت شما شود از هدست گیمینگ بی سیم استفاده کنید. 

هدست گیمینگ برای موبایل یا هر دیواس دیگری یکی است!

بهترین هدفون‌های گیمینگ برای موبایل با هدفون گیمینگ برای پی اس فور یا لپ تاپ و غیره تفاوتی با هم ندارند. در واقع دیواسی که از طریق آن بازی می‌کنید تأثیری بر روی نوع و مدل هدست شما ندارد. بلکه کیفیت و راحتی هدست گیمینگ است که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.

صدای فراگیر همان صدای سه بعدی نیست؛ اشتباه نکنید!

صدای فراگیر یک ویژگی رایج در هدست‌های بازی است. هدفون‌های گیمینگ به صورت طبیعی با صدای استریو و کانال‌های چپ و راست سازگار هستند. اما مزیت صدای فراگیر در سال‌های اخیر به یک مزیت رقابتی و لوکس تبدیل شده است.

صدای فراگیر را نباید با صدای سه بعدی اشتباه بگیرید. هدست‌های دارای صدای فراگیر تا منظره 360 درجه را با چندین بلندگو در هر گوش پوشش می‌دهند. صدای فراگیر به گونه‌ای است که اگر چیزی از پشت سر شما به سمت راست بیایید شما صدا را از آن جهت می‌شنوید.

با خواندن راهنمای خرید هدفون گیمینگ هدفونی ایده‌آل در اختیار خواهید داشت.

شکل ظاهری هدفون گیمینگ مهم است؛ انتخاب با شماست!

هدفون‌های گیمینگ طرح‌ها و شکل‌های متفاوتی دارند. برخی مانند هدفون‌های معمولی با یک میکروفون است. برخی دیگر مانند یک سفینه فضایی بیگانه است. برخی رنگ، طرح و زاویه‌های عجیب دارد. برخی نیز دارای LED‌های رنگی است. این شما هستید که ظاهر هدست گیمینگ خود را انتخاب می‌کنید.  بهتر است که هدفونی را انتخاب کنید که با سلیقه شما همسان باشد نه آنچه که دیگران دوست دارند.

بهترین هدست‌های گیمینگ ارزان؛ قیمت یکی از شاخص‌های انتخاب است!

تعیین بودجه هدست گیمینگ یکی از اولین اقدامات برای خرید است. رنج قیمت بهترین هدست‌های گیمینگ زیر یک میلیون تا 10 میلیون تومان به بالا است. اما توجه کنید که قیمت تنها ملاک برای خرید نیست. بهتر است تمامی شاخص‌ها و نکات مهم برای خرید هدست گیمینگ را کنار هم بگذارید و در نهایت یک انتخاب مناسب داشته باشید. تنها به دنبال خرید بهترین هدست‌های گیمینگ ارزان یا گران نباشید.

خرید هدفون از بهترین فروشگاه آنلاین

در نهایت برای خرید هدست بازی به دنبال چه چیزی باشیم؟ از کارشناسان گامالوپ راهنمایی بخواهید!

در این مقاله لیست کاملی از راهنمای خرید هدفون گیمینگ را بررسی کردیم. انتخاب هدفون بازی مناسب به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه، نوع نیاز، کاربرد هدست، سلیقه، شکل ظاهری و طرح، کیفیت ساخت، برند و غیره بستگی دارد. اما بهتر است ابتدا میزان بودجه خود را تعیین کنید. سپس به نیازهای خود توجه کنید و بدانید که دقیقاً چه استفاده‌هایی از هدفون می‌کنید.

نیاز، کاربرد و بودجه سه فاکتور مهم در انتخاب مدل، میکروفون دار بودن یا نبودن و بی سیم یا با سیم بودن هدست است. شما می‌توانید از طریق ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی، بررسی نظرات کاربران و مشاوره با کارشناسان وبسایت‌های معتبر در حوزه لوازم دیجیتال، مدل‌ها و برندهای متفاوت را با هم مقایسه کنید. سپس انتخاب مناسبی را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم همراه با بررسی چک لیست راهنمای خرید هدفون گیمینگ از کارشناسان وبسایت گامالوپ مشاوره بگیرید سپس اقدام به خرید هدفون و هدست گیمینگ کنید. همراه با مجموعه گامالوپ با خیالی آسوده از بازی دیجیتالی خود نهایت لذت را ببرید.