راهنمای خرید دسته بازی

راهنمای خرید دسته بازی؛ همه آنچه که گیمرها باید بدانند!

خرید دسته بازی راحت، باکیفیت و به‌صرفه یک دغدغه مهم برای گیمرها است. با استفاده از دسته بازی شما می‌توانید ساعت‌ها بدون احساس خستگی بازی کنید. انتخاب دسته مناسب و راحت بسیار سخت است. چرا که برندها و مدل‌های متفاوت اغلب باعث سردرگمی گیمرها می‌شوند. اگر شما نیز قصد خرید دسته بازی را دارید اما نمی‌دانید به چه نکاتی باید توجه کنید در این مقاله تا انتها با ما همراه شوید. تا علاوه بر معرفی برندهای معتبر چک لیست کاملی از راهنمای خرید دسته بازی را بررسی کنیم.

فهرست محتوا

8 مورد
  1. دسته بازی یا گیم پد چیست و چه کاربردی دارد؟
  2. چند نوع دسته بازی داریم؟ سه تقسیم‌بندی اصلی را بشناسید!
  3. انواع دسته بازی از نظر نوع ساخت؛ تجربه‌ای واقعی داشته باشید!
  4. بهترین دسته بازی بی سیم کامپیوتر را بخریم یا باسیم؟ کدام بهتر است!
  5. انواع گیم پد از نظر نوع استفاده؛ آیا بهترین دسته بازی کامپیوتر و کنسول یکی است؟
  6. معرفی برترین برندها و بهترین دسته کنسول بازی
  7. سه نکته نهایی و مهم خرید دسته بازی را فراموش نکنید!
  8. آسان‌ترین راه خرید دسته بازی کامپیوتر، کنسول و موبایل؛ از گامالوپ مشاوره بگیرید!

دسته بازی یا گیم پد چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بازی را با نام‌هایی مانند گیم‌پد (Gamepad) یا کنترلر نیز می‌شناسند. گیم‌پد وسیله‌ای برای مدیریت سریع و آسان بازی‌های ویدیوئی است. کنترلرها انواع متفاوتی دارند. هر کدام از گیم‌پدها مشخصات فنی و کاربرد خاص خود را دارند. طراحی دسته بازی به گونه‌ای است که راحت در میان دو دست قرار گرفته و مدیریت و کنترل گیم را برای گیمر فراهم می‌کند.

اغلب کنترلرها شبیه به هم بوده و در سمت چپ، راست و وسط آن یک سری دکمه با علائم هندسی قرار دارد. هر کدام از دکمه‌ها عملیاتی خاصی را انجام می‌دهند. برخی از گیمرهای حرفه‌ای از کیبورد به جای دسته بازی کامپیوتری استفاده می‌کنند. اما در حالت کلی مدیریت بازی با کنترلر راحت‌تر و سریع‌تر است. بر همین اساس است که خرید دسته بازی برای گیمرها یک دغدغه مهم است. در ادامه همراه با گامالوپ انواع دسته بازی‌ها را بررسی می‌کنیم.

چند نوع دسته بازی داریم؟ سه تقسیم‌بندی اصلی را بشناسید!

دسته بازی انواع مختلفی دارند. اما در حالت کلی می‌توان گیم‌پدها را بر اساس نوع ساخت، نوع استفاده و نحوه اتصال تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از انواع دسته‌ها را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم. اما اکنون لازم است بدانید که در کنار انتخاب نوع دسته بازی متناسب با نیازتان باید به استاندارد بودن دسته نیز توجه داشته باشید.

دسته بازی که به صورت حرفه‌ای و مطابق با استانداردها ساخته شده باشد به خوبی می‌تواند نیاز شما را بر طرف کند. پیروی از ارگونومی استاندارد و کیفیت ساخت گیم‌پد بر نحوه بازی شما بسیار اثرگذار است. بازی‌هایی مانند مورتال کمباد، فورتنایت، call of duty به دلیل پیچیدگی، داشتن یک دسته بازی حرفه‌ای را در کنار خرید پلی استیشن اورجینال و باکیفیت می‌طلبند.

اگر علاوه بر دسته بازی، قصد خرید پلی استیشن را نیز دارید حتما قبل از ثبت سفارش، مقاله لینک شده راهنمای خرید پلی استیشن را مطالعه کنید.

انواع دسته بازی از نظر نوع ساخت؛ تجربه‌ای واقعی داشته باشید!

کنترلرها بر اساس نحوه ساخت و طراحی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • دسته بازی ساده
  • و دسته بازی شوک‌دار

دسته بازی ساده در واقع ابتدایی‌ترین نوع گیم‌پد است. دسته‌های ساده دارای وزن و اندازه استاندارد بوده و با 10 دکمه امکان هدایت بازی را به گیمرها می‌دهند. با استفاد از دکمه‌های دسته ساده می‌توانید دویدن، نشستن، پیاده و سوار شدن، شوت زدن، تعویض تفنگ، و غیره را در بازی‌های مختلف انجام دهید.

گیم‌پد شوک‌دار یکی از جدیدترین ارگونمی‌های ساخت را دارد. چرا که علاوه بر داشتن قابلیت‌های دسته بازی ساده، یک موتور الکتریکی برای ایجاد ویبره یا شوک در دسته تعبیه شده است. ویبره کنترلر شوک‌دار تجربه‌ای بسیار واقعی از بازی‌های هیجان انگیزی مانند کالاف دیوتی را هنگام تیراندازی برای گیمرها به ارمغان آورده است.

درگیری بیشتر و واقعی‌تر گیمر با دنیای بازی‌ها باعث شده تا گیم‌پدهای شوک‌دار در میان بازیکنان محبوبیت بیشتری داشته باشد. کافی است اکانت قانونی بازی‌های جذاب را خریداری و از اوقات خود هنگام بازی لذت ببرید. اگر اطلاعات کافی از خرید اکانت قانونی ندارید می‌توانید مقاله لینک شده اکانت قانونی چیست را مطالعه کنید.

بهترین دسته بازی بی سیم کامپیوتر

بهترین دسته بازی بی سیم کامپیوتر را بخریم یا باسیم؟ کدام بهتر است!

یکی دیگر از انواع تقسیم‌بندی دسته‌ها بر اساس نحوه اتصال دسته است. نوع اتصال کنترلر به پلتفرم‌ها به دو صورت است:

  • دسته بازی با سیم
  • دسته بازی بدون سیم یا دسته وایرلس

اگر در زمان بازی‌های کنسولی، کامپیوتری یا موبایلی دوست دارید محدودیتی برای جابه‌جایی نداشته باشید؛ از دسته بازی بیسیم استفاده کنید. گیم‌پد بی سیم از طریق وایرلس به پلتفرم وصل می‌شود. اما دسته بازی با سیم از طریق پورت USB به پلتفرم متصل شده و آزادی عمل برای جابه‌جایی را حین بازی به گیمرها نمی‌دهد.

البته لازم به ذکر است که گیمرهای حرفه‌ای اغلب از دسته بازی باسیم استفاده می‌کنند. چرا که دیگر تجهیزات گیم آن‌ها مانند صندلی، هدفون، مانیتور و غیره حرفه‌ای بوده و اغلب تجربه بازی بر روی صندلی و در کنار مانیتور گیم را می‌پسندند. اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ را دارید، حتما قبل از ثبت سفارش راهنمای خرید مانیتور گیم و ادیت را مطالعه کنید.

انواع گیم پد از نظر نوع استفاده؛ آیا بهترین دسته بازی کامپیوتر و کنسول یکی است؟

به لحاظ نوع استفاده دسته بازی به سه گروه تقسیم می‌شود:

  • دسته بازی کامپیوتر
  • دسته بازی کنسول
  • و بهترین دسته بازی موبایل

کنسول‌ها هر کدام دسته مخصوص به خود را دارند. در واقع بدون گیم‌پد نمی‌توان بر روی کنسول‌ها بازی را اجرا کرد. هر کنسولی اغلب یک یا دو دسته دارد. اما کامپیوتر و موبایل بدون دسته نیز قابلیت اجرای بازی را دارند. برخی از حرفه‌ای‌ها دوست دارند با کیبورد و موس بازی کنند. اما بسیاری از بازیکنان، بازی با دسته را می‌پسندند. چرا که با سرعت بیشتری می‌توانند بازی را اجرا و امتیازات لازم را کسب کنند.

لازم به ذکر است که برخی از گیم‌پدهای کنسولی برای بازی‌های کامپیوتری هم قابل استفاده است. از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به هم دارند. اما طراحی بهترین دسته بازی موبایل با دیگر دسته‌ها متفاوت است. گیم پد موبایل به گونه‌ای طراحی شده که بازیکن بتواند گوشی را روی دسته قرار دهد و با دو دست به راحتی گیم را مدیریت کند. بر اساس راهنمای خرید دسته بازی موبایل، گیم‌پد با استفاده از یک رابط OTG به موبایل متصل می‌شود.

معرفی برترین برندها و بهترین دسته کنسول بازی

برندهای معتبر و متفاوتی از دسته بازی حرفه‌ای و استاندارد در بازار وجود دارد. معرفی برند یا مدل مناسب کار ساده و راحتی نیست. در همین راستا ما در اینجا برخی از برترین برندهای دسته بازی در بازار را لیست می‌کنیم.

  • آیپگا
  • لاجیتک
  • مچر
  • ایکس باکس وان
  • دسته بازی ونوس
  • دوال شاک ( شرکت سونی)
  • ریزر
  • پاناتک
  • کام
  • اکسل
  • و غیره

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین دسته بازی این است که ابتدا نیازها و خواسته‌های خود را لیست کنید. سپس با شناخت از انواع گیم پد، دسته مورد علاقه و مناسب خود را انتخاب کنید. در نهایت نیز با متخصصین و کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بهترین برند و مدل را بنا به نیاز و خواسته‌ای که دارید به شما معرفی کنند.

در همین راستا برای دریافت مشاوره فنی می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید.

سه نکته نهایی و مهم خرید دسته بازی را فراموش نکنید!

پس از به دست آوردن اطلاعات کافی از مشخصات فنی و تطابق نوع دسته با نیاز و خواسته‌هایی که داشتید، این سه نکته را نیز فراموش نکنید:

  • قیمت دسته بازی و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید
  • نوع و ظرفیت باتری (گیم پد بدون سیم منبع تغذیه باتری دارد)
  • و نهایتاً اعتبار فروشگاه

بودجه‌ای که در نظر گرفته اید بسیار مهم است. هنگام دریافت مشاوره از گامالوپ حداقل و حداکثر بودجه مالی خود را برای خرید دسته به کارشناسان اطلاع دهید. تا بنا به بودجه‌ای که دارید از میان برندهای معتبر، مدل مناسب بودجه و نیازتان را به شما معرفی کنند.

نکته مهم دیگر این است که حتما از فروشگاه معتبر اقدام به خرید کنید. چرا که فروشگاه معتبر با ارائه دسته بازی اورجینال و برند، ارائه مشاوره و پشتیبانی‌های بعد از خرید، شما را به خوبی حمایت می‌کنند.

خرید بهترین دسته بازی از فروشگاه معتبر

آسان‌ترین راه خرید دسته بازی کامپیوتر، کنسول و موبایل؛ از گامالوپ مشاوره بگیرید!

در این مقاله چک لیستی از راهنمای خرید دسته بازی را بررسی و انواع دسته بازی را معرفی و نکات مهم و ضروری خرید گیم‌پد را بیان کردیم. دسته بازی با ارگونومی استاندارد و حرفه‌ای تجربه خوشایندی را برای گیمرها ایجاد می‌کند. با خرید دسته بازی باکیفیت ساعت‌ها می‌توانید بدون احساس خستگی از بازی‌های روز دنیا لذت ببرید.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای خرید و انتخاب دسته بازی، دریافت مشاوره و خرید از فروشگاه‌های معتبر است. در همین راستا است که پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید. گامالوپ از سال 1394 تاکنون در حوزه فروش اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، کنسول‌های پلی استیشن، لوازم جانبی گیم و دیگر محصولات گیم پلی فعالیت می‌کند. همراه با گامالوپ می‌توانید بهترین انتخاب دسته بازی را تجربه کنید!