اگر تا به حال تجربه ای در خصوص بازی های ویدیویی استراتژیک داشته باشید، احتمالا به خوبی می دانید که برای پشت سر گذاشتن بخش های مختلف بازی و رسیدن به مراحل بعدی، به دست آوردن ترافی ها و دیگر مسائلی که در فرآیند یک بازی قرار دارند، باید هوش و حواس جمعی داشته و نسبت به نکات مخلف بازی های ویدیویی با دقت کامل برخورد داشته باشید. از این روی به نظر می رسد که این بازی ها بتوانند در بالا بردن سطح تمرکز و تقویت حافظه افراد اثربخش باشند.

فهرست محتوا

1 مورد
  1. اثر بازی های ویدیویی استراتژیک در تقویت حافظه

ببنیم محققان در این باره چه می گویند؛

اثر بازی های ویدیویی استراتژیک در تقویت حافظه

اثرگذاری بازی های ویدیویی استراتژیک در تقویت حافظه بر اساس مطالعه صورت گرفته و بررسی نمونه ها مختلف، تا حدودی به اثبات رسیده است و در صورتی که حد تعادل در انجام این بازی ها رعایت شود، می توان امیدوار بود که ضمن لذت بردن از فرآیند بازی، به تقویت حافظه و افزایش قدرت ذهنی خود نیز کمک کنید.

چیزی که باعث می شود اثربخشی بازی های ویدیویی در تقویت حافظه ملموس باشد، نیاز به تمرکز بالا در طول بازی است. برای رسیدن به تاثیرگذاری مثبت این بازی ها، درطول یک آزمایش به میزان تمرکز گیمرها پرداخته شد و این که تا چه اندازه در طول بازی از قدرت ذهنی خود استفاده می کنند. مشخص گردید که بخش قابل توجهی از ظرفیت مغز حین مشغول بودن گیمر به بازی، درگیر شده و سطح تمرکز نیز در بالاترین سطح خود قرار می گیرد.

اگر می خواهید تاثیرگذاری بازی های ویدیویی در فعالیت ذهنی شما بیشتر شده و بتوانید بهترین برداشت از این بازی ها را ضمن لذت بردن از وجه سرگرم کننده آن ها داشته باشید، بهتر است به سراغ بازی های استراتژیک بروید. به این شکل اثربخشی بازی ها در فعالیت ذهنی شما به مراتب بیشتر خواهد بود.

بازیکنان متمرکز بر بازی های ویدئویی معمولاً در اندازه گیری توجه و عملکرد اساسی نسبت به غیر بازیکنان بهتر عمل می کنند. این تفاوت ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض بازی های ویدیویی باشد یا تفاوت های گروهی دیگر را در بین افرادی که بازی های ویدیویی انجام می دهند یا بازی نمی کنند منعکس کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که رابطه ای عالی بین بازی های ویدئویی اکشن و پیشرفت در انواع مهارت های بصری و توجه وجود دارد (به عنوان مثال Green، CS، & Bavelier، D. ). بازی ویدیویی اکشن توجه انتخابی بصری را اصلاح می کند.

تحقیقات فعلی به دنبال تکرار و گسترش این نتایج از طریق بررسی تفاوت های متخصص / غیر گیمر و تأثیرات بازی های ویدیویی بر روی وظایف بهره برداری از طیف وسیع تری از توانایی های شناختی ، از جمله توجه ، حافظه و کنترل اجرایی است.

افراد غیر گیمر 20+ ساعت از یک بازی ویدئویی اکشن ، یک بازی پازل یا یک بازی استراتژیک در زمان واقعی بازی کرده اند. گیمرهای متخصص و غیر گیمرها در مورد مهارتهای اساسی شناختی متفاوت بودند: متخصصان می توانند اشیایی را که با سرعت بیشتری حرکت می کنند ردیابی کنند ، تغییرات بهتری را در اشیا ذخیره شده در حافظه کوتاه مدت بصری مشاهده کنند، با سرعت بیشتری از یک کار به وظیفه دیگر تغییر دهند و اشیا چرخش ذهنی داشته باشند کاراتر. به طرز حیرت انگیزی ، تمرین گسترده بازی های ویدیویی به طور قابل توجهی عملکرد غیر گیمرها را در بیشتر کارهای شناختی افزایش نمی دهد ، اگرچه در عملکرد چرخش ذهنی تا حدودی بهبود می یابد.

نتایج ما نشان می دهد که حداقل برخی از اختلافات بین کارشناسان بازی های ویدیویی و غیر پارسه در عملکرد شناختی اساسی یا ناشی از تجربه بسیار گسترده تری از بازی ویدیویی یا اختلافات گروهی از قبل در توانایی ها است که منجر به اثر انتخاب خود می شود.

در وب سایت گامالوپ می توانید نسبت به خرید اکانت قانونی پلی استیشن 4، خرید اکانت قانونی پلی استیشن 5، خرید گیفت کارت پلی استیشن 4، خرید گیفت کارت پلی استیشن 5 و … اقدام کنید. همین طور اخبار روز دنیای گیم و کنسول های بازی در این وب سایت عرضه خواهد شد. با دنبال کردن این اخبار، از جدیدترین خبرهای داغ دنیای بازی مطلع خواهید شد.