محتوای آنلاین در دنیای امروزه رشد قابل توجهی داشته است. در دنیای مدرن امروزه سرعت حرف اول را می‌زند و  ما می‌خواهیم در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات مورد نیازمان را به دست آوریم. دنیای استریم از سال 1990 میلادی آغاز شده و تاکنون رشد و پیشرفت‌های گسترده‌ای داشته است.

فهرست محتوا

16 مورد
  1. استریم به چه معنا است و لایو استریم چیست؟
  2. انواع استریم، می‌توانید استریم را برای مخاطبان خاص محدود کنید!
  3. بهترین پلتفرم برای استریم کدام است؟ محتوا و هدف شما تعیین کننده است!
  4. چگونه استریمر حرفه‌ای شویم؟ خلاق و پویا باشید!
  5. هدف را مشخص کنید
  6. ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید
  7. محیط خود را آماده کنید
  8. نرم افزار مناسب را دانلود و نصب کنید
  9. مزیت رقابتی شما چیست؟
  10. دایره مخاطبانتان را مشخص کنید
  11. از شبکه‌های اجتماعی دیگر غافل نشوید
  12. انتخاب بازی مهم است!
  13. با مخاطبان خود در ارتباط باشید
  14. ارتباط با دیگر استریمرها را فراموش نکنید
  15. مزایای استریم؛ از سرعت دریافت محتوا تا مسیری برای کسب درآمد!
  16. سؤالات خود را از تیم تخصصی گامالوپ بپرسید!

با وجود اینکه تقریباً هر روزه با دنیای استریم سروکار داریم اما هنوز سؤالات زیادی در ذهن افراد درباره استریم و نحوه استریم کردن وجود دارد. بر همین اساس در این مقاله سعی می‌کنیم استریم را تعریف، پتلفرم‌های مناسب استریم را معرفی و راه‌های استریمر حرفه‌ای شدن را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

استریم چیست و چگونه استریم کنیم؟

استریم به چه معنا است و لایو استریم چیست؟

استریم یا استرمینگ به تکنولوژی مورد استفاده برای انتقال محتوای صوتی یا تصویری می‌گویند. رایج‌ترین استریم در حال حال، استریم بر بستر اینترنت است. استریم با دانلود فرق دارد. برای دانلود فایل‌ها، شما باید منتظر بمانید تا فایل به صورت کامل لود شود. اما در دنیای استریم در بستر اینترنت، محتوا نیاز صبر کردن برای اتمام پروسه دانلود ندارد. بلکه همزمان با دانلود، محتوا پخش می‌شود.

لایو استریم Live Stream تکنولوژی جدید و پرطرفدار دنیای اینترنت است. پخش زنده محتوا به پخش ضبط شده آن همیشه ترجیح داده می‌شود. اینکه وارد یوتیوب شوید و یک ویدیو زنده از پخش والیبال قهرمانان جهان ببنید بسیار لذت‌بخش‌تر از دیدن فیلم ضبط شده آن است. در واقع لایو استریم همان پخش زنده و بدون سانسور محتوا بدون ضبط است. در ادمه همراه با فروشگاه گامالوپ انواع استریم و پلتفرم‌های مناسب استریم را بررسی می‌کنیم.

انواع استریم؛ استریم را می توانید برای مخاطبان خاص خود محدود کنید!

انواع استریم، می‌توانید استریم را برای مخاطبان خاص محدود کنید!

در یک حالت کلی نیز می‌توان از دو نوع استریم نام برد. استریم محتوا به صورت مقطعی یا دائمی و لایو استریم.  با یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان گفت که استریم به دو دسته شخصی و عمومی تقسیم می‌شود. شما می‌توانید لایو استریم شخص داشته باشید و با یک کد و رمز عبور، حضور افراد خاصی که خودتان می‌خواهید را در لایو مجاز کنید. اما لایوهای عمومی به گونه‌ای است که هر فردی که در آن زمان به پلتفرم مد نظر شما وارد و به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند به لایو شما وارد و محتوای شما را ببیند.

بر اساس محتوا نیز می‌توان استریم ها را به سه دسته استریم موزیک، استریم گیم و استریم ویدیو دسته‌بندی کرد. لازم به ذکر است که برای گیم استریم، بهتر است ابتدا بازی را از طریق خرید اکانت قانونی خریداری و سپس استریم کنید.

بهترین پلتفرم برای استریم کدام است؟ محتوا و هدف شما تعیین کننده است!

پلتفرم‌های بسیاری برای استریم کردن در دنیای امروزه موجود است. از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر گرفته تا پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییچ. اینکه شما کدام پلتفرم را انتخاب می‌کنید بیش از هر چیزی به محتوا، مخاطبان و دنبال کنندگان شما بستگی دارد. به عنوان نمونه اگر تصمیم به استریم کردن کسب و کار خود دارید بهتر است که اینستاگرام یا فیسبوک را انتخاب کنید. اما اگر قصد گیم استریم را دارید بهتر است که از پلتفرم توییچ استفاده کنید. چرا که بیش از 3 میلیون استریمر در پلتفرم توییچ فعالیت می‌کنند.

اگر قصد گیم استریم دارید بهتر است ابتدا لیست مهم‌ترین و بهترین بازی‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن و اندروید را بررسی کنید.

چگونه استریمر حرفه‌ای شویم؟ خلاق و پویا باشید!

امروزه استریم حرفه‌ای به یک مسیر ویژه برای کسب درآمد، مشهور شدن، انتقال تفکرات و ایده‌ها، معرفی تولیدات جدید صنایع و غیره تبدیل شده است. تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای نیاز به طی کردن چند مسیر اصلی و مهم دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

هدف را مشخص کنید

شما باید بدانید که چرا در مسیر استریم قدم گذاشته‌اید. قصدتان بازی و سرگرمی است یا می‌خواهید کسب درآمد کنید.

با استریم آنلاین محبوب شوید

طرح و برنامه‌ای مشخص داشته باشید

برنامه‌ریزی یکی اصول مهم است. طبق برنامه خود پیش بروید. بهتر است زمان استریم را طبق برنامه‌ریزی مشخصی به مخاطبانتان اطلاع دهید.

ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید

اگر به تازگی وارد دنیای استریم شده و می‌خواهید استریمر باشید، نیازی نیست که برای خرید ابزار خیلی هزینه کنید. با یک لپ‌تاپ یا گوشی و یک میکروفون می‌توانید شروع کنید. اما در بلند مدت حتما به ابزار حرفه‌ای نیاز پیدا دارید. سعی کنید ابزارهای مورد نیاز هدفتان را بشناسید و آن‌ها را تهیه کنید. اگر می خواهید گیم استریم کنید یکی از ابزارهای مورد نیازتان شناخت بهترین بازی های پلی استینش 5 است. به یاد داشته باشید که باید اطلاعاتتان درباره بازی‌ها را به روز کنید.

محیط خود را آماده کنید

محیط را برای استریم آماده کنید. نور، چیدمان وسایل، پس زمینه تصاویر و غیره از جمله مواردی است که باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

پلتفرم مناسب خود را انتخاب کنید

متناسب با هدف و مخاطبانتان بهترین پلتفرم را برای استریم خود انتخاب کنید.

نرم افزار مناسب را دانلود و نصب کنید

برای پخش استریم با ویژگی و حالات قابل توجه نیاز به یک نرم افزار مخصوص استریمینگ دارید. نرم افزارهای بسیاری در بازار موجود است. اما یکی از بهترین نرم افزارها در حال حاضر او بی اس است. شما می‌توانید با نصب رایگان OBS از امکانات خاص برنامه برای استرمینگ استفاده کنید.

مزیت رقابتی شما چیست؟

مخاطب از شما چیزی متفاوت و خاص می‌خواهد. محتوا و معنایی که ارزش دیدن داشته باشد. در گیم استریم می‌توانید قبل از عرضه بازی‌ها تریلر بازی را استریم و جدیدترین اطلاعات را به مخاطبان خود ارائه کنید. به عنوان نمونه شما می‌توانید با استریم بازی فیفا 23 بهترین فروشگاه خرید اکانت قانونی FIFA23 را به طرفداران بازی فیفا معرفی و یک مزیت رقابتی را برای خود ایجاد کنید.

دایره مخاطبانتان را مشخص کنید

حتما باید مخاطبان خود را مشخص کنید. شما باید بدانید برای چه افرادی، در چه سن و جنسیتی و با چه تیپ شخصیتی استریم می‌کنید. با شناخت از مخاطبانتان می‌توانید در مسیر جذب آن‌ها قدم بردارید. جذب مخاطبان یکی از راه‌های حرفه‌ای شدن است.

از شبکه‌های اجتماعی دیگر غافل نشوید

شما می‌توانید بخش‌های از استزیم خود را ضبط و در دیگر پلتفرم‌ها پخش کنید. از این طریق می‌توانید مخاطبان دیگر را به پتلفرم خود هدایت کنید.

انتخاب بازی مهم است!

اگر گیم استریم می‌کنید، حواستان به انتخاب بازی باشد. بهترین بازی‌های اول شخص اندروید، پلی استیشن، ایکس باکس و غیره را بشناسید. در ابتدا روی یک یا دو بازی متمرکز شوید و طبق برنامه‌ریزی که دارید شروع به استریم کنید.

با مخاطبان خود در ارتباط باشید

حواستان به بخش کامنت‌ها باشد. سعی کنید نسبت به سؤالات و صحبت‌های مخاطبانتان بازخورد داشته باشید. ارتباط متقابل با مخاطبان باعث ایجاد رابطه‌ای دوطرفه و ماندگار می‌شود.

ارتباط با دیگر استریمرها را فراموش نکنید

شما در شبه جزیره‌ای تنها نیستید. دنیای وب همه را به هم متصل کرده است. ارتباط با دیگر استریمرها باعث شناخته شدن شما می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید راهنمای لازم را از همکارانتان دریافت کنید.

مزایای استریم؛ از سرعت دریافت محتوا تا مسیری برای کسب درآمد!

از جمله مزایای استریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت محتوای استریم بدون نیاز به دانلود
  • دسترسی به پلتفرم‌های متفاوت و کاربردی برای استریم
  • تنوع محتوا و امکان انتشار محتوای مدنظر
  • دسترسی به برخی پلتفرم‌های رایگان مانند یوتیوب و آپارات و قیمت پایین پلتفرم‌های اشتراکی
  • کیفیت پخش سرویس‌های پخش‌کننده محتوا

با توجه به مزایای استریم و استقبال از استریم‌های زنده در دنیای جدید، کسب و کارهای متفاوتی به این حوزه وارد شده و استریم کردن به یک مسیر درآمدزایی تبدیل شده است.

سؤالات خود را درباره استریم از تیم تخصصی گامالوپ بپرسید!

سؤالات خود را از تیم تخصصی گامالوپ بپرسید!

در این مقاله سؤال استریم چیست را پاسخ داده، بهترین پلتفرم‌ها برای استریم را معرفی و راه‌ حرفه‌ای شدن در استریمینگ را بیان کردیم. استریم در واقع تکنولوژی انتقال محتوای ویدیو، موزیک یا بازی است. با توجه به رشد بستر اینترنت در سال‌های اخیر، استریمینگ زنده یا لایو استریم یکی از پربیننده‌ترین و پرطرفدارترین نوع استریم در میان مخاطبان است.

برای شروع استریم شما به یک دیواس مانند گوشی، لپ تاپ، تبلت و غیره به علاوه یک نرم افزار خوب نیاز دارید. با انتخاب پلتفرم مناسب و در دسترس داشتن ابزارهای اولیه می‌توانید استریمینگ را آغاز کنید. اگر در زمینه استریم و استریمینگ نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید و سؤالات خود را بپرسید.