اخیرا IGN ادعایی داشته است که طبق آن کنسول جدید سونی یعنی کنسول بازی پلی استیشن 5 از رزولوشن با خروجی 1440P پشتیبانی نمی کند. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود و طبق گفته این وب سایت ایتالیایی، کمپانی سونی نیز این موضوع را رد نکرده و تائید کرده است که پشتیبانی کنسول بازی پلی استیشن 5 از رزولوشن 1440P انجام نمی شود.

مدت زمان زیادی تا زمان عرضه کنسول بازی پلی استیشن 5 باقی نمانده است و از همین حالا بسیاری از گیمرها برای خرید اکانت قانونی پلی استیشن 5 برای بازی های مورد علاقه خود که مایل به تجربه آن ها در این کنسول بازی هستند، آماده شده و حتی بازی های مورد نظر خود را نیز از پیش انتخاب کرده اند. بازی های Godfall، The Pathless، Spider-Man: Miles Morales، Sackboy: A Big Adventure ،Demon’s Souls Remake همزمان با عرضه پی اس 5، با آن عرضه خواهند شد.  به نظر نمی رسد که این موضوع عدم پشتیبانی کنسول بازی پلی استیشن 5 از رزولوشن سطح 1440P برای این دسته از کاربران مشتاق چندان قابل توجه و اعتنا باشد و چیزی از اشتیاق آن ها برای تجربه بازی با پی اس 5 کم کند. البته در صورتی که مانیتور شما دارای رزولوشن 1440P باشد، احتمالا این موضوع برایتان با اهمیت شده و این که پشتیبانی پی اس 5 از این رزولوشن وجود ندارد در تجربه بازی با آن روی مانتیورهای پی سی با این رزولوشن ملموس خواهد شد. اما برای آن دسته از کاربرانی که تجربه بازی با پی اس 5 را با تلویزیون خواهند داشت، موضوع عدم پشتیبانی از این رزولوشن چندان مهم نیست و تاثیری برایشان در پی نخواهد داشت.

احتمالا راه حلی برای کاربران مانتیورها از سوی کمپانی سونی ارائه خواهد شد که البته هنوز توضیحاتی در خصوص آن داده نشده است. اما به احتمال زیاد تصاویر با رزولوشن 1080P به نمایش درآمده و مطابق رزولوشن مانیتور آپ اسکیل می شوند.

منبع: gamingbolt