شما امکان آن را خواهید داشت با تنظیمات صحیح، هم بر روی پلت فرم PC و هم پلت فرم PS4 می‌توانید از سرویس عضویتی PS Now استفاده کنید. این موضوع موجب می گردد تا سرویس PS Now بر روی پلت فرم کامپیوترهای خانگی و شخصی تنها جای ممکن برای تجربه کردن بازی های ویدئویی انحصاری و فرست پارتی سونی چون Bloodborne, The Last of Us و سری Uncharted با استفاده از ماوس و کیبورد باشد که می توان لحظات فوق العاده هیجان انگیزی را برای کاربران خود رقم بزند. اما به Xbox Game Pass می‌رسیم. ببینیم این سرویس اشتراکی چه شرایطی دارد.

فهرست محتوا

1 مورد
  1. سرویس اشتراکی Xbox Game Pass

سرویس اشتراکی Xbox Game Pass

این سرویس اشتراکی به کاربران خود این امکان را می دهد تا بازی های مورد نظر خویش را روی پی سی یا یکی از کنسول های خانواده ایکس باکس وان دانلود نمایند. با این حساب باید که مقداری فضای خالی روی حافظه های اس اس دی یا اچ دی دی وجود داشته باشد و در ضمن زمانی را نیز برای دانلود کردن در نظر گرفته باشید. با این همه، عملکردِ Fast Start مایکروسافت که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره برده است، در ابتدا قسمت های مختلف و بخش های مهم و ضروری یک بازی را دانلود کند، کمک زیاد و قابل توجهی خواهد کرد تا شما هر چه زودتر به بازی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

با توجه به این که Xbox Game Pass یک سرویس استریم کننده محسوب نمی گردد (لازم به ذکر است که کمپانی مایکروسافت این کمبود را با سرویس استریم کننده‌ی مخصوص خود تحت عنوان Project xCloud پوشش داده است)، با این حساب هیچ محدودیت خاصی هم در شمارش بازی هایی که شما امکان دانلود آن ها را خواهید داشت،وجود ندارد و شما به مدت ۳۰ روز می‌توانید به تمام بازی هایی که از قبل دانلود نموده اید، دسترسی داشته باشید که البته این مقدار از زمان به نوع سرویس اشتراکی شما هم بستگی زیادی دارد که ممکن است سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله هم باشد. بنابراین، با توجه به این که بازی‌ ها کاملا بر روی هارد شما دانلود و ذخیره سازی می ‌شوند، شما هر زمان دیگری که دوست داشتید، می‌ توانید به صورت آفلاین به آن ‌ها دسترسی پیدا کنید و دیگر مثل PS Now نیازی به داشتن اتصال دائمی به اینترنت هم ندارید. در نتیجه، هیچ لگ و تاخیر خاصِ آزار دهنده ای نیز در حین تجربه بازی خود احساس نخواهید کرد که خودش یک مزیت بسیار بزرگ به شمار می‌رود. البته باید اینجا این نکته را هم توضیح دهم که با وجود این که برخی از بازی‌های کنسول نسل هفتمی مایکروسافت به اسم Xbox ۳۶۰ نیز بر روی گیم پس در دسترس قرار دارند، شما فقط بر روی کنسول‌های خانواده اکس‌باکس وان و یا PC خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین علیرغم این که گیم پس در حال حاضر در دسترس کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز قرار دارد، اما هنوز در مرحله آزمایشیِ بتا به سر می‌برد و از تعداد بازی کم‌تری هم نسبت به نسخه کنسولی خود برخوردار است.