اگر به دنبال خرید کیبوردگیمینگ  با دوام و طول عمر بیشتری هستید بهترین انتخاب برای شما کیبورد های مکانیکی می باشد . که همین امر باعث شده است که کیبورد های معمولی طرفدار کمتری داشته باشد . پیدا کردن کیبورد مکانیکی بین این همه تنوع کار بسیار دشوار می باشد پس حتما راهنمای خرید کیبورد را تا انتها بخوانید تا با بهترین کیبورد مکانیکی 2022 که به آن نیاز دارید آشنا شوید .

فهرست محتوا

8 مورد
  1. کیبورد مکانیکی چیست ؟
  2. نکاتی که قبل از خرید کیبورد گیمینگ مکانیکال باید به آن توجه کرد :
  3. کیبورد بیسیم یا باسیم :
  4. نورپردازی کلید ها ( RGB ) :
  5. سایز و ابعاد کیبورد :
  6. بودجه و قیمت کیبورد :
  7. معایب کیبورد گیمینگ مکانیکی :
  8. مزایای کیبورد گیمینگ مکانیکی:

کیبورد مکانیکی چیست ؟

کیبورد مکانیکی با ساختار و طراحی منحصر به فردی که دارد باعث شده طرفدار بسیار در بین گیمر ها و تایپیست ها پیدا کنند . اما این ساختار چگونه باعث محبوبیت کیبورد های مکانیکال شده است؟ در کیبورد های غشایی ، زیر کلیدهای کیبورد دو لایه لاستیک بر روی برد قرار گرفته است که پیام را انتقال می کند اما در صحفه کلید های مکانیکال دیگر خبری از لاستیک نیست ساختار کیبورد های مکانیکی به این صورت است که هر کلید به صورت کاملا مجزا دارای پنل مکانیکی و سوییچ می باشند همین امر باعث حساسیت و دوام بالاتر کیبورد مکانیکی شده است.

نکاتی که قبل از خرید کیبورد گیمینگ مکانیکال باید به آن توجه کرد :

اگر پی سی گیمر یا تایپست هستید ، و به فکر خرید کیبورد مکانیکال مناسب می باشید باید ابتدا نیاز خود را از خرید کیبورد مشخص کنید و فاکتور های زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید یک خرید آگاهانه داشته باشید.

  • کیبورد بیسیم یا باسیم :

کیبورد مکانیکی هم به دو دسته بیسیم ( وایرلس ) و با سیم تقسیم می شوند. انتخاب کیبورد از بین این دو دسته بیشتر سلیقه ای می باشد . اما اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت را در نظر بگیریم کیبورد با سیم سرعت انتقال داده بالاتر و دوام بیشتری دارند و دیگر نگرانی بابت باتری ندارید ( اما با پیشرفت تکنولوژی کیبورد های بیسیم جدید شارژی هستند ) اما در کیبورد های مکانیکی بی سیم دیگر خبری از میز شلوغ ، گره و قطع شدن سیم کیبورد نیست و نباید از این مزیت غافل شد.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال

  • نورپردازی کلید ها ( RGB ) :

اگر به دنبال شیک تر کردن دسکتاپ هستید بی شک کیبورد مکانیکی با چراغ های RGB  می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد . نحوه عملکرد چراغ RGB  در انواع صحفه کلیدهای مکانیکال متفاوت است . در برخی از صحفه کلید ها چراغ هنگام فشار کلیدها فعال و برخی نیز چراغ کیبورد ثابت می باشند .

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

  • سایز و ابعاد کیبورد :

کیبورد های گیمینگ در سایز و اندازهایی متنوعی عرضه می شوند که از سایز 40 % تا 100 % تقسیم بندی می شوند . کیبورد های 100 درصد تمامیه دکمه های کیبورد را دارند علاوه بر آن دکمه های پخش مدیا و کلیدهای مکرو ( macro  ) می توانید با توجه به کارایی و نیاز خود در بازی شخصی سازی کنید . دسته ی دیگر کیبوردهای 60  درصد هستند . در این دسته دیگر خبری از کلید های شماره در سمت راست و کلیدهای F بالای کیبورد نیست و برای استفاده کردن از کلید های F باید از دکمه FN استفغاده کنید . دسته دیگر کیبوردها  TENKEYLESSیا به طور مختصرتر TKL ده دکمه سمت راست در کیبورد را ندارد. گر میز کوچیکی دارید سعی کنید از کیبورد های گیمینگ کوچک استفاده کنید که دکمه اعداد مجزا ندارد . و فضای بیشتری برای کنترل موس داشته باشید.

سایز کیبورد

  • بودجه و قیمت کیبورد :

اساس تصمیم گیری ما توجه و در نظر گرفتن بودجه می باشد . همیشه سعی کنید در هنگام خرید هر محصول از خرید محصول بی نام و نشان و بی کیفیت خودداری کنید مخصوصا کسانی که به صورت مداوم می خواهند از کیبورد استفاده کنند باعث آسیب رساندن به انشگتان و مچ دست شما می شود . اگر میخواهید کیبورد گیمینگ با قیمت مناسب تهیه کنید می توانید به فروشگاه گامالوپ مراجعه کنید .

معایب کیبورد گیمینگ مکانیکی :

اصلی ترین ایرادی که می توان به کیبورد گیمینگ مکانیکال گرفت قیمت بالا  می باشد . ایراد دیگر که می توان به این دسته از کیبورد ها وارد کرد صدای بالا که در محیط عمومی می تواند باعث آزار و حواس پرتی اطرافیان شوند ( البته که بعضی از کیبوردهای مکانیکال بی صدا هستند )

مزایای کیبورد گیمینگ مکانیکی:

به واسطه چینش پلکانی کیبوردهای مکانیکال سرعت تایپ بالاتری دارند . و همین موضوع باعث محبوبیت بالا بین تایپیست ها ، گیمرها، کدنویس ها و به طور کلی کسانی که زیاد با کیبورد کار می کنند .

با توجه به ساختار و طراحی کیبورد مکانیکی باعث شده است که پروسه تعمیرات و امکان شخصی سازی دکمه ها راحتر باشد .

عمر و دوام بالا سوییچ ها باعث شده است که کیبورد های گیمینگ مکانیکال به مدت طولانی برای شما کار کنند و خرابی پایین تری داشته باشند .