داشتن تجهیزات حرفه‌ای تجربه خوشایندی از بازی را برای گیمرها ایجاد می‌کند. خرید مودم گیمینگ مانند دیگر لوازم گیم بسیار مهم است. چرا که دانلود و اجرای بازی‌های جدید و محبوب دنیا، نیاز به اینترنت پرسرعت و مناسب دارد. در واقع یک بخش اساسی لذت گیم وابسته به کیفیت اینترنت دریافتی است. در همین راستا و بادرک اهمیت خرید مودم گیمینگ برای گیمرها، قصد داریم در این مقاله چک لیست کاملی از راهنمای خرید مودم گیمینگ را بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

12 مورد
  1. چرا خرید مودم گیمینگ مهم است؟ تجربه lag در بازی‌ها ناخوشایند است!
  2. انواع سرویس‌های مودم؛ سرعت و امکان اتصال همزمان چند دستگاه مهم است!
  3. نکات مهمی که هنگام خرید مودم گیمینگ باید بدانید
  4. 1- کیفیت سرویس‌دهی؛ فاکتوری مهم در سرعت و مصرف حجم داده‌ها!
  5. 2- استاندارد وای فای؛ کاهش تداخل و تلورانس موجود!
  6. 3- کاهش پینگ؛ برای کاربران ایرانی تفاوت چندانی ندارد!
  7. 4- قدرت آنتن‌دهی؛ فاکتوری مهم و مؤثر بر میزان پوشش‌دهی!
  8. 5- پردازشگر و RAM؛ معیاری برای مدیریت اتصالات!
  9. 6- قابلیت سوئیچ به MU-MIMO؛ عدم تداخل و کاهش سرعت بازی‌ها بسیار مهم است!
  10. 7- هزینه خرید مودم گیمینگ؛ قیمت اصلی مودم گیمینگ را از گامالوپ بخواهید!
  11. معرفی بهترین مودم‌های گیمینگ؛ مشاوره فنی و تخصصی دریافت کنید!
  12. گامالوپ یکی از مراجع اصلی محصولات گیم در ایران

چرا خرید مودم گیمینگ مهم است؟ تجربه lag در بازی‌ها ناخوشایند است!

اولین سؤالی که برای خرید مودم گیمینگ به ذهن می‌رسد این است که چرا باید مودم گیمنیگ بخریم؟ آیا مودم‌های معمولی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز گیمرها باشد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مودم‌های مخصوص گیم فقط یک ابزار تبلیغاتی نیست. فعالیت‌های مرتبط با بازی می‌تواند بخش بزرگی از پهنای باند شما را اشغال کرده و سرعت شبکه برای فعالیت‌های دیگر محدود می‌شود.

مودم‌های گیمینگ با اولویت‌بندی ترافیک بازی نسبت به ابزارهای متصل دیگر، پورت‌های اترنت گیگابیتی، ارائه خدمات همزمان و باکیفیت به دیگر ابزارهای متصل و استانداردهای بی‌سیم مسیریابی قدرتمندی را فراهم می‌کند. قابلیت‌های مودم گیمینگ تجربه شما از بازی‌های را بهبود بخشیده و از ایجاد lag (وقفه) در بازی پیشگیری می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌هایی مانند MU-MIMO و QOS کیفیت کارکرد شبکه در هنگام رقابت را ارتقا می‌دهد. در ادامه همراه با گامالوپ انواع سرویس‌های مودم ثابت را بررسی می‌کنیم.

انواع سرویس‌های مودم

انواع سرویس‌های مودم؛ سرعت و امکان اتصال همزمان چند دستگاه مهم است!

انواع سرویس‌های مودم شامل موارد زیر است:

  • سرویس ADSL: در سرویس Asymmetric digital subscriber line انتقال داده‌ها روی بستر قدیمی زوج سیم مسی خطوط تلفن است. سرویس ADSL با نام‌های ADSL، ADSL2 و ADSL2+ عرضه شده است. سرویس ADSL وابستگی زیادی به کیفیت خط تلفن و فاصله تا مرکز مخابراتی دارد. سرویس ADSL به خاطر نویز نمی‌تواند بهینه‌ترین سرعت را به کاربرانش ارائه کند.
  • سرویس VDSL: در سرویس Very high-speed digital subscriber line نوع جدیدتری از سرویس اینترنت است و سرعت بالاتری را نسبت به ADSL اراده می‌کند. سرویس VDSL تا سقف 300 مگابیت بر ثانیه را برای دانلود و 100 مگابیت برای آپلود را پشتیبانی می‌کند.
  • سرویس TD-LTE: سرویس TD-LTE از سرویس رادیویی و غیرزمینی G4 و دکل‌های مخابراتی برای سرویس‌های ثابت با تکنیک time division duplex است. سرویس TD-LTE برای مناطقی که محدودیت دسترسی به سرویس مخابراتی دارند استفاده می‌شود. با وجود تبلیغات تجاری، سرویس TD-LTE دارای نوسان است.
  • سرویس FTTH یا فیبر نوری: انتقال در سرویس FTTH بر پایه فیبر نوری از مرکز مخابراتی تا محل استقرار کاربر در مسافت‌های طولانی با سرعت بالاتر قابل عرضه است. اما در کشور ما زیرساخت‌های فیبرنوری توزیع نشده و بر خلاف دیگر کشورها، استفاده از فناوری FTTH رواج نیافته است.
  • مودم روتر گیمینگ: مودم روتر گیمینگ با استفاده از MU-MIMO و QOS کیفیت کارکرد شبکه را سرعت بخشیده و مانع از ایجاد وقفه در فرآیند بازی می‌شود. تراشه‌های مودم روتر گیمینگ سرعت بالاتر در کنار اتصال همزمان چندین دستگاه به مودم را پشتیبانی می‌کند.

به دلیل تفاوت استاندارد، نوع رسانه و نبود زیرساخت، در کشور ما استفاده از فناوری‌های جدید امکان‌پذیر نیست. به این دلیل است که برای کیفیت دریافت اینترنت نیاز به خرید مودم گیمینگ است. گیمرها برای دریافت تمام مزایا و امکانات خرید پلاس اکسترا نیاز به اینترنت پرسرعت و قدرتمند دارند.

نکات مهمی که هنگام خرید مودم گیمینگ باید بدانید

خرید مودم گیمینگ مانند دیگر تجهیزات گیم نیاز به دریافت اطلاعات کافی و دقیق دارد. شما باید بدانید که در هنگام خرید مودم چه مواردی را مدنظر داشته و به آن‌ها توجه کنید. در راهنمای خرید مودم گیمینگ به برخی از مهمترین نکات خرید مودم گیم می‌پردازیم.

1- کیفیت سرویس‌دهی؛ فاکتوری مهم در سرعت و مصرف حجم داده‌ها!

یک فاکتور مهم برای انتخاب مودم گیمینگ Quality of Service (QOS) دستگاه یا کیفیت سرویس‌دهی است. قابلیت سرویس‌دهی بر روی مصرف حجم داده‌ها و سرعت اینترنت تأثیرگذار است. با خرید اکانت قانونی ps5 به بازی‌های محبوب و پرطرفدار دنیا دسترسی دارید. دانلود و اجرای بازی‌های سنگین پلی استیشن 5 نیاز به سرویس‌دهی با کیفیت مودم دارد. چرا که در غیر اینصورت بازی با تأخیر اجرا شده و لذت آن از بین می‌رود.

2- استاندارد وای فای؛ کاهش تداخل و تلورانس موجود!

استاندارد وای فای تداخل و تلورانس موجود را کاهش می‌دهد. استاندارد AC یکی از استانداردهای برتر وای فای است. استاندارد AC از دو فرکانس 2/4 و 5 گیگاهرتزی برای پوشش‌دهی آنتن استفاده می‌کند.

کاهش پینگ؛ برای کاربران ایرانی تفاوت چندانی ندارد!

3- کاهش پینگ؛ برای کاربران ایرانی تفاوت چندانی ندارد!

پینگ (PING) به معنای تأخیر در ارسال و دریافت سیگنال‌های سرور است. در ایران اغلب محل ورودی سرورها از کاربران و دکل‌ها دور بوده و سرعت اینترنت بالایی نداریم. بر این اساس پینگ بالا یا پایین مودم گیمینگ برای کاربران ایرانی چندادن تفاوتی ندارد.

4- قدرت آنتن‌دهی؛ فاکتوری مهم و مؤثر بر میزان پوشش‌دهی!

قدرت آنتن‌دهی تأثیر مستقیمی بر میزان پوشش‌دهی وای فای دارد. هر چه میزان قدرت آنتن‌دهی مودم بالاتر باشد، پوشش‌دهی آن بهتر است.

با استفاده از مودم‌های گیمینگ باکیفیت می‌توانید به راحتی بازی‌های شناخته‌شده و محبوب دنیا مانند گاد آف وار، کالاف دیوتی، بهترین بازی‌های دخترانه اندروید، بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 و 5، بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید و غیره را دانلود کنید و از بازی با دوستان‌تان لذت ببرید.

5- پردازشگر و RAM؛ معیاری برای مدیریت اتصالات!

مودم‌های گیمینگ دارای پردازنده‌های قدرتمندتر و سریع‌تر است. از سوی دیگر حافظه یا RAM بیشتری دارد. بالا بودن میزان حافظه و پردازشگر بر روی مدیریت اتصالات و کیفیت سرویس‌دهی مودم بسیار اثرگذار است.

6- قابلیت سوئیچ به MU-MIMO؛ عدم تداخل و کاهش سرعت بازی‌ها بسیار مهم است!

مودم‌های گیمینگ با بهره‌برداری از فناوری MU-MIMO دارای قابلیت استقاده دستگاه‌های همزمان از مودم، بدون ایجاد تداخل و کاهش سرعت اینترنت است.

لازم به ذکر است که دانلود بازی‌ها بدون خرید اکانت امکان‌پذیر نیست. برای خرید اکانت ظرفیتی و دانلود بازی‌ها نیاز به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دارید. با مطالعه مقاله ظرفیت‌های PS4 و PS5 چیست؟ می‌توانید با ظرفیت‌های پلی استیشن آشنا شوید. سپس اکانت ظرفیتی را از مجموعه گامالوپ خریداری کنید.

هزینه خرید مودم گیمینگ

7- هزینه خرید مودم گیمینگ؛ قیمت اصلی مودم گیمینگ را از گامالوپ بخواهید!

مودم گیمینگ قیمت یکسانی ندارد. قیمت مودم گیمینگ بر اساس برند، مدل، کیفیت سرویس دهی، قدرت آنتن دهی، پردازشگر و غیره متفاوت است. برای دریافت قیمت مودم گیمنیگ با مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید و قیمت اصلی مودم گیمینگ را دریافت کنید.

 بهترین مودم‌های گیمینگ

معرفی بهترین مودم‌های گیمینگ؛ مشاوره فنی و تخصصی دریافت کنید!

برخی از بهترین انواع مودم‌های گیمینگ شامل موارد زیر است:

  • مودم D-Link DSL-2740U
  • مودم D-Link DSL-224
  • مودم TP-Link Archer VR300
  • مودم TP-Link Archer VR2100
  • مودم روتر نتربیت مدل نتنزا NSL- 2740U
  • مودم فیبر نوری دوبانده هوآویEG8145V5
  • مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8145V
  • مودم فیبر نوری دوبانده هوآویHG8145V5
  • مودم ASUS DSL-AX82U
  • مودم روتر VDSL2 بی سيم تی پی لينک مدل VR900

انتخاب مودم گیمینگ به مشاوره فنی و تخصصی نیاز دارد. متخصصان گامالوپ بر اساس نوع نیاز، میزان بودجه و شرایط آنتن‌دهی دکل‌های مخابراتی، بهترین مودم گیمینگ را به شما معرفی می‌کنند. همچنین برای دریافت جزئیات مشخصات و اطلاعات راهنمای خرید مودم گیمینگ در مدل‌های متفاوت می‌توانید با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تلفنی برای خرید مودم گیم از طریق شماره تلفن‌های 06152370253 و 09302227675 با متخصصین مجموعه گامالوپ تماس بگیرید.

گامالوپ یکی از مراجع اصلی محصولات گیم در ایران

در این مقاله چک لیستی از راهنمای خرید مودم گیمینگ را بررسی و مهم‌ترین نکات خرید مودم گیمنیگ را بیان کردیم. فاکتورهایی مانند سرعت اتصال، عدم تداخل، آنتن‌دهی قوی، امکان اتصال چند دستگاه به صورت همزمان، قابلیت اولویت‌بندی دستگاه‌ها و غیره، از جمله معیارهای مهم و اصلی برای خرید بهترین مودم گیمینگ است.

در کنار توجه به فاکتورها و بررسی مدل‌های مودم در بازار، لازم است که حتما از متخصصین این حوزه مشاوره و راهنمای لازم را دریافت کنید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مودم، از متخصصین مجموعه گامالوپ مشورت بگیرید. گامالوپ یکی از مراجع اصلی فروش اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، کنسول‌های پلی استیشن، لپ‌تاپ گیمینگ، دسته بازی، مانیتور گیم، هدفون گیمینگ و دیگر محصولات گیم پلی در ایران است. همراه با گامالوپ مناسب‌ترین مودم گیمینگ را خریداری و بهترین‌ها را تجربه کنید.