طبق تأیید رسمی کمپانی سونی که در وب سایت این شرکت ارائه شده است، دوربین HD پلی استیشن 5 عدم سازگاری با هدست واقعیت مجازی PSVR دارد.

فهرست محتوا

1 مورد
  1. عدم سازگاری دوربین HD پلی استیشن 5 با هدست واقعیت مجازی

عدم سازگاری دوربین HD پلی استیشن 5 با هدست واقعیت مجازی

با توجه به تلاش های سونی برای به نوعی متمایز ساختن پلی استیشن 5 با محصولات گذشته خود، عجیب نیست که تجهیزات جانی این کنسول نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. پیش از این اعلام شده بود که امکان استفاده از کنترلرهای کنسول بازی پلی استیشن 4 برای بازی های پلی استیشن 5 وجود ندارد، اما به جز این تعمیم موضوع به تجهیزات مربوط به هدست واقعیت مجازی را نیز داریم و مشخص نیست این چه تاثیری در کاربران خواهد گذاشت. نخستین نتیجه آن عدم سازگاری دوربین HD پلی استیشن با هدست واقعیت مجازی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

اخیرا برخی اطلاعات در خصوص شکل اتصال و پشتیبانی از هدست PSVR به کنسول پلی استیشن 5 منتشر گردید که طبق آن دوربین HD این کنسول بازی دارای یک لنز دوگانه خواهد بود. قیمت آن نیز معادل 60 دلار اعلام شده است. اما این دوربین نمی تواند به هدست واقعیت مجازی سونی متصل گردد و این پشتیبانی از آن حذف شده است.

دوربین مزبور تنها قابلیت استریم آنلاین و ضبط کردن ویدیو را خواهد داشت. با این حساب جهت استفاده از PSVR باید از دوربین PS Camera و آداپتور خاص به آن که پیشتر روی PS4 مورد استفاده قرار می گرفت، استفاده نماییم.

با این حساب طبق چیزی که پیش از این نیز اشاره کرده بودیم، دوربین پلی استیشن 4 را تنها برای بازی گیم های واقعیت مجازی پشتیبانی شده بر پلی استیشن 5 می توان مورد استفاده قرار داد. جهت رسیدن به این موضوع نیز باید یک آداپتور داشته باشید که بدون پرداخت هزینه به آن هایی که پلی استیشن VR دارند، داده می شود.

لازم به ذکر است که موضوع مطرح شده در این مطلب، علاوه بر این که در قسمت پرسش و پاسخ وب سایت رسمی سونی پاسخ گویی شده و به تائید رسیده است؛ حتی یک مقاله جداگانه نیز در خصوص آن منتشر شده و می توان از جهت این اخبار اطمینان کامل داشت.

ن اشاره شد، کنترلر دوال شاک 4 هم جهت به کار بردن در کنسول بازی پلی استیشن 5 دارای محدودیت هایی است. با استفاده از این کنترلر، تنها خواهید توانست که آن دسته از بازی های پلی استیشن 4 را که روی PS5 اجرا می شوند، تجربه کنید و جهت وارد شدن به گیم های کنسول بازی پلی استیشن 5 باید از دسته مخصوص به آن، یعنی دوال سنس استفاده نمایید.

منبع: gamingbolt