از بازی های اکشن و شوتر گرفته تا بازی های استراتژیک چالش برانگیز، ما یک بازی ویدیویی خوب را دوست داریم. با پیشرفت فن آوری و تولیدکنندگان بازی برای تولید محتوای تازه، به نظر می رسد یک بازی جدید وجود دارد که هر روز باید آن را امتحان کنید. خوشبختانه برای گیمرهایی مثل ما، بازی های ویدیویی مزایای زیادی دارند که شما را به ادامه بازی ترغیب می کنند – گویی که به دلیل دیگری نیاز دارید.

فهرست محتوا

5 مورد
  1. بازی های ویدیویی
  2. حافظه و بازی های ویدیویی
  3. تجسم
  4. ادراک و بینش
  5. تصمیم گیری

اثرات مثبت بازی های ویدیویی بی نظیر است ، از حافظه بهتر و حل مسئله تا بهبود خلق و خو و مهارت های اجتماعی. در حالی که کسانی که بازی های ویدئویی انجام نمی دهند ممکن است استدلال کنند که این فعالیت ها باعث تنبلی شما می شود ، به مغز شما آسیب می رسانند یا زندگی اجتماعی شما را خراب می کنند ، اما بازی های ویدیویی در حقیقت از مزایای جسمی ، شناختی و اجتماعی زیادی برخوردار هستند. دفعه بعدی که کسی به شما گفت که شما بیش از حد بازی های ویدیویی انجام می دهید ، می توانید به این لیست از 10 دلیل مفید بودن بازی های ویدیویی برای مغز خود مراجعه کنید.

بازی های ویدیویی

  1. حافظه و بازی های ویدیویی

بسیاری از بازی های ویدیویی به استراتژی و تمرکز جدی نیاز دارند. اگر تا به حال تمدن خود را در Minecraft ساخته اید یا برای زندگی خود در Fortnite جنگیده اید ، می دانید که به خاطر سپردن اینکه منابع خاصی را از کجا پیدا کرده اید یا باید به کجا بروید چقدر مهم است. با گرافیک سه بعدی و صدای همه جانبه، محیط بازی های ویدیویی بسیار غنی از محرک است. پیمایش در دنیای مجازی بازی های ویدیویی اکنون بسیار شبیه به پیمایش در دنیای واقعی است. در واقع ، کاوش در جهان بازی های ویدیویی می تواند تأثیر مثبتی در حافظه در زندگی روزمره شما داشته باشد.

هنگامی که حین حرکت در یک فضای مجازی باید چندین وظیفه و هدف را دستکاری کنید، در حال تمرین هیپوکامپ خود هستید. این بخشی از مغز است که وظیفه تبدیل حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت و همچنین کنترل حافظه فضایی را دارد.

مطالعه ای در سال 2015 از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین شواهدی را در مورد مزایای شناختی بازی های ویدئویی ارائه داد. کسانی که غالباً بازی های ویدئویی سه بعدی پیچیده انجام می دادند در انجام کارهای حافظه مربوط به هیپوکامپ عملکرد بهتری نسبت به افرادی که بازی های ویدیویی بازی نمی کردند یا کسانی که فقط بازی های دو بعدی ساده انجام می دادند ، داشتند. این مطالعه همچنین نشان داد وقتی افراد غیر گیمر هر روز یک بازی پیچیده سه بعدی را به مدت 30 دقیقه انجام می دهند ، حافظه آنها با گذشت زمان بهبود می یابد.

  1. تجسم

    فضایی

علاوه بر بهبود حافظه فضایی ، انجام بازی های ویدیویی به شما کمک می کند فضا را بهتر تجسم کنید. یک مطالعه در سال 2013 از انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که بازیهای ویدئویی شوتر نحوه تفکر شما درباره اشیا را به صورت سه بعدی بهبود می بخشد. بهتر است گیمرها فاصله بین اشیا or یا اشیا rot چرخشی ذهنی را قضاوت کنند تا تصور کنند که چگونه ممکن است در یک فضا قرار بگیرند.

این تجسم فضایی پیشرفته دارای مزایای عملی است ، مانند دانستن اینکه آیا می توانید موازی در یک مکان تنگ پارک کنید یا کمد خود را مرتب کنید.

  1. ادراک و بینش

وقتی مغز شما با یک محیط پیچیده و محرک رقابت می کند، یک الگوی ادراکی ایجاد خواهد کرد که به شما کمک می کند آنچه مهم است را تعیین کنید. این الگوی ادراکی شما را قادر می سازد تا موقعیتی را ارزیابی کرده و به آن پاسخ دهید. طبق مطالعه ای که در سال 2014 در Proceedings of the National Academy of علوم ایالات متحده آمریکا منتشر شد ، انجام بازی های ویدیویی اکشن می تواند توانایی فرد در ایجاد الگوهای ادراکی را بهبود بخشد.

بازی های ویدیویی با عملکرد بالا همچنین می توانند توانایی شما در تشخیص الگوها و سایه های مختلف خاکستری را بهبود ببخشند. دانشمندان معتقد بودند توانایی شما در تشخیص کنتراست چیزی نیست که بتواند بهبود یابد ، با این حال ، تحقیقات از دانشگاه روچستر نشان داد گیمرهایی که هر هفته به مدت 9 هفته حدود 5.5 ساعت بازی اکشن انجام دادند ، 43 درصد بهبود حساسیت کنتراست خود را نشان دادند.

مغز گیمر قادر بود محرک های بینایی را با کارایی بیشتری پردازش کند و این بهبود درک ماه ها پس از پایان آزمایش ادامه داشت. این درک بهتر دارای مزایای ارزشمندی در زندگی واقعی است ، مانند اینکه می توانید دوستان خود را در میان جمعیت بهتر دنبال کنید یا چیزی را که در چمن انداخته اید پیدا کنید.

  1. تصمیم گیری

بازی های ویدئویی با سرعت بالا مانند Need For Speed ​​یا Call of Duty شما را مجبور می کنند سریع تصمیم بگیرید. این بازی های اکشن پر انرژی همچنین می توانند توانایی شما در تصمیم گیری برای زمان بازی را در زندگی واقعی بهبود ببخشند. مطالعه ای در سال 2010 از دانشگاه روچستر نشان داد گیمرهایی که عاشق بازی های اکشن هستند می توانند با سرعت بیشتری نسبت به افراد غیر گیمر یا کسانی که بازی های ویدئویی کندی بازی می کنند ، انتخاب دقیق داشته باشند. مطالعه آنها شرکت کنندگان را در هر دو وظیفه تصمیم گیری بصری و شنیداری آزمایش کرد. در حالی که همه گروه ها تقریباً با یک دقت عمل می کردند ، گروه بازی کننده اکشن وظایف را تا 25 درصد سریعتر انجام می داد.

تصمیم گیری سریعتر در زندگی روزمره سودمند است ، زیرا وقتی به سرعت تصمیمات بی اهمیت می گیرید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.