اگر صاحب PS4 هستید، باید مراحلی را طی کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای روز راه اندازی PS5 آماده هستید. پلی استیشن 5 در 12 نوامبر در بسیاری از بازارهای جهان به فروش رسید، این بدان معناست که زمان بازنشستگی PS4 شما فرا رسیده است. اگر چه ممکن است مشتاق باشید تا فضای خالی را برای فضای جدید و براق PS5 خود خالی کنید، اما چندین مرحله وجود دارد که باید قبل از این PS4 را در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آمادگی های پیش از خرید PS5 بدانیم.

فهرست محتوا

8 مورد
  1. آمادگی های پیش از خرید PS5
  2. بازی های PS4 خود را به فضای ذخیره سازی خارجی منتقل کنید
  3. انتقال بازی های ذخیره شده در آمادگی های پیش از خرید PS5 را انجام دهید
  4. آمادگی های پیش از خرید PS5
  5. جایزه های خود را در آمادگی های پیش از خرید PS5 همگام سازی کنید
  6. عکس ها و فیلم های ذخیره شده خود را مدیریت کنید
  7. اعتبارنامه ورود به سیستم را بررسی کنید
  8. مقداری فضا آماده کنید

آمادگی های پیش از خرید PS5

بازی های PS4 خود را به فضای ذخیره سازی خارجی منتقل کنید

سازگاری با کنسول قبلی در مقایسه با Xbox Series X / Series S ممکن است در PS5 کاملاً رضایت بخش نباشد، اما هنوز هم به خوبی کار می کند و به شما امکان می دهد بازی های PS4 خود را، به طور بالقوه با پیشرفت های مختلف در پلی استیشن 5 انجام دهید. این موارد می توانند به صورت رزولوشن بالاتر و نرخ فریم بهبود یافته، همراه با زمان بارگیری سریع تر همراه باشند.

به همین ترتیب، شما می خواهید بازی های PS4 خود را بارگیری و آماده بازی کنید. از آنجا که بازی های PS5 فقط از SSD داخلی دریافت می شوند، در حالت ایده آل می خواهید بازی های PS4 را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. حتی برای ذخیره سازی بازی های PS5 نیازی به صرفه جویی در فضا نیست، زیرا نمی توان آنها را به طور موقت روی درایو خارجی قرار داد.

بعد از اینکه سیستم را راه اندازی کردید، می توانید بازی های PS4 را از درایو خارجی بر روی SSD داخلی PS5 قرار دهید. با این کار زمان بارگیری سریع تری برای شما فراهم می شود، اما توصیه می کنیم این مورد را به بازی های کوچکتر و با حجم کمتر محدود کنید. اگر این کار را با  بازی های با حجم بالاتر انجام دهید، فضای ذخیره سازی شما خیلی سریع تمام خواهد شد.

اکنون می توانید بازی های PS4 را از روی هارد داخلی خود به یک درایو خارجی (همراه با بارگیری سایر مواردی که ممکن است قبلاً نصب نکرده باشید)، شروع کنید. این یک فرایند زمانبر است، بنابراین حتماً برای انجام این کار به خودتان زمان اختصاص دهید، زیرا PS4 شما در طول مراحل انتقال قابل استفاده نخواهد بود. در اینجا خلاصه ای از نحوه انتقال بازی های PS4 به PS5 آورده شده است.

آمادگی های پیش از خرید PS5

نحوه انتقال بازی های PS4 به فضای ذخیره سازی خارجی:

  1. به تنظیمات -> ذخیره سازی -> ذخیره سازی سیستم -> برنامه ها بروید.

2. گزینه ها را فشار دهید و “انتقال به فضای ذخیره سازی گسترده” را انتخاب کنید.

3. بازی هایی را که می خواهید منتقل کنید، بررسی کرده و سپس گزینه تأیید را فشار دهید.

4. اگر اولین بار است که از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی در PS4 استفاده می کنید، ابتدا باید آن را قالب بندی کنید. می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات -> دستگاه ها -> دستگاه ذخیره سازی USB انجام دهید و سپس درایو را انتخاب کرده و “قالب بندی به عنوان فضای ذخیره سازی طولانی تر” را انتخاب کنید.

5. تعداد مشخصی از بازی های PS4 وجود دارد که طبق نظر سونی روی PS5 کار نمی کنند، بنابراین می توانید در جابجایی آن ها را در نظر بگیرید.

انتقال بازی های ذخیره شده در آمادگی های پیش از خرید PS5 را انجام دهید

آسان ترین راه انتقال فایل های ذخیره شده از PS4 به PS5 از طریق cloud است، اما این امر به عضویت PS Plus نیاز دارد. اگر اشتراکی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که کنسول شما به عنوان PS4 اصلی شما تنظیم شده است تا cloud شما بارگذاری را به طور خودکار ذخیره کند.

  1. به تنظیمات -> تنظیمات صرفه جویی در مصرف برق -> تنظیم ویژگی های موجود در حالت استراحت بروید.

2. “اتصال به اینترنت متصل” را علامت بزنید.

3. به تنظیمات -> برنامه ذخیره شده مدیریت داده -> بارگذاری خودکار بروید.

4. “فعال کردن بارگذاری خودکار” را علامت بزنید.

با این کار، در صورت وجود هر موردی که می خواهید از آن ها صرف نظر کنید، می توانید بارگذاری های ذخیره شده ابری را برای بازیهای منفرد فعال و غیرفعال تقسیم کنید. توجه داشته باشید که اگر از بیش از یک کنسول بازی پلی استیشن 4 استفاده می کنید، ذخیره سازهای ابری به طور خودکار از کنسول هایی که به عنوان PS4 “اصلی” تنظیم نشده اند بارگذاری نمی شوند. در این صورت، می توانید ذخیره ها را به صورت دستی بارگذاری کرده یا آنها را به درایو USB منتقل کنید:

به Settings -> Application Saved Data Management -> Saved Data in System Storage بروید.

“بارگذاری در فضای ذخیره سازی آنلاین” را انتخاب کنید ، بازی ها / پرونده هایی را که می خواهید از آنها ذخیره شود ذخیره کنید و بارگذاری را انتخاب کنید.

یا، “کپی در دستگاه ذخیره سازی USB” را انتخاب کرده و همان روند را دنبال کنید.

در برخی از بازی ها، نیازی به استفاده از سیستم خود سونی نیست. Watch Dogs: Legion به شما امکان می دهد داده های ذخیره شده خود را از درون خود بازی در سرورهای ابری خود بارگذاری کنید. نه تنها با این کار می توانید اطلاعات خود را از PS4 به PS5، بلکه از هر سیستم دیگری به PS5 ببرید.

آمادگی های پیش از خرید PS5

جایزه های خود را در آمادگی های پیش از خرید PS5 همگام سازی کنید

تروفی ها همیشه به صورت خودکار در پروفایل شما بارگذاری نمی شوند – معمولاً هنگام باز کردن ناحیه تروفی ها در PS4 خود، این روند اتفاق می افتد. قبل از اینکه سیستم خود را از پریز برق جدا کنید، لازم است یک بار بار دیگر منو را بررسی کرده تا مطمئن شوید همه موارد به درستی بارگذاری شده اند. همچنین می توانید با فشار دادن دکمه گزینه ها و انتخاب “همگام سازی با شبکه پلی استیشن” از صفحه Trophies به صورت دستی این فرآیند را به انجام برسانید.

عکس ها و فیلم های ذخیره شده خود را مدیریت کنید

PS5 از برخی ویژگی های جالب و سرگرم کننده برای یادآوری تاریخچه PS4 شما برخوردار است، از جمله نمایش زمان پخش در بازی ها و ایجاد گالری از رسانه هایی که در PS4 در Twitter یا Facebook به اشتراک گذاشته اید. اما اگر عکس های صفحه یا فیلم هایی نیز دارید که می خواهید آنها را حفظ کنید، می توانید به راحتی آنها را با استفاده از درایو USB از سیستم کپی کنید. برای انجام این کار، به سادگی یک درایو را وصل کنید، گالری Capture را باز کنید، موارد جداگانه یا همه موارد را انتخاب کرده و سپس برای انتقال همه “کپی در حافظه USB” را انتخاب کنید.

اعتبارنامه ورود به سیستم را بررسی کنید

پس از اتصال PS5 به سیستم حساب PSN خود باید وارد سیستم شوید، بنابراین باید مطمئن شوید که در واقع رمزعبور خود را می دانید (و در صورت استفاده از احراز هویت دو عاملی، آنرا صحیح کنید).

مقداری فضا آماده کنید

PS5 یک کنسول بزرگ است و این احتمال وجود دارد که در فضای فعلی کنسول قدیمی شما به درستی جای نگیرد. به این ترتیب، ممکن است بخواهید برنامه ریزی کرده و جایی مناسب برای قرار دادن آن آماده سازید. محض یادآوری لازم است بگوییم که این کنسول بازی ابعادی معادل 390 میلی متر در 104 میلی متر در 260 میلی متر دارد.

منبع: gamespot